Hjælp til boligfinansiering

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #119634
    BluntZForfatter

    Jeg har ikke handlet familiebolig, men fik en rabat på mit hus da jeg købte det. Med til historien hører sig, at det var Nybyg hus, og ikke brugt. Det nedslag jeg fik som rabat, fik jeg 80% af hos kreditforeninen, I kid you not. Min bankrådgiver kontaktede byggefirmaet og fik bekræftet mit nedslag i forhold til normal prisen. Så kørte det egentlig bare af sig selv….

    Men ellers få en revudering umiddelbart efter købet, det gjorde jeg også, og kan nu finansere hele skidtet hos kreditforeningen, mindre end et år efter indflytning.

    #119642
    AnonymForfatter

    Jeg kan også bekræftte dette fortilfælde. Købsaftalen var skrevet i 2005 til 2 mill. Overdragelse for ejerlejl. (projektsalg) i Ørestaden i 2007, hvor lejl. blev vurderet til 2,6 mill., herved kun den ene realkreditlån indenfor 80%, udledt herfra besparelsen på et boliglån

    #119662
    AnonymForfatter

    Mange tak for de gode råd – det var virkeligt pænt af jer. Jeg vil nu undersøge mine muligheder for at få huset vurderet højere end til 80% af handelsprisen.

    #121004
    AnonymForfatter

    Som “Gode Råd" skriver, så kan det simpelthen ikke lade sig gøre, medmindre ejendommen er handlet under markedsværdi grundet familiehandel!!!

    Det er kutyme at der gå mindst 1 år fra skødet er underskrevet til at der kan blive fortaget en ny vurdering med henblik på at udvide kreditforeningsbelånening (INGEN kreditforeninger afviger dette). I “BeHappys" sag er der jo nemlig gået over et år, fra underskrift på skødet til optagelse af lån.


    § 10. Realkreditinstituttet skal ansætte en kontantværdi af ejendommen til brug for låneudmålingen.

    Stk. 2. Værdien skal ligge inden for det beløb, som en kyndig erhverver med kendskab til pris- og markedsforholdene for den pågældende type ejendom må skønnes at ville betale for ejendommen (markedsværdi).

    Du har jo netop købt boligen til markedsværdi! Køber og sælger er blevet enige om en pris – Hvis sælger kunne få yderligere for sin bolig ville han jo ikke have solgt til dig!!!

    #121006
    AnonymForfatter

    Enig!

    Det sundfornuft skriver lyder som “sund fornuft".

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.