Hjælp til boligfinansiering

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88240
    AnonymForfatter

    Hej.

    Min kone og jeg står overfor at skulle købe et hus til 2,6 mio. Jeg har en god og fast indtægt, og det samme har min kone når hun afslutter sin barsel om ca. 1 år. Vi ingen større opsparing, da vi har investeret vores penge på anden vis. Derfor ønsker vi følgende: En fuldt finansieret løsning med realkreditlån med 10 års afdragsfrihed og resten finansieret af banken. Vores egen bank har tilbudt følgende:

    80% finansiering hos realkreditinsitut efter gældende rente og kurs.
    Ca. 20% finansering med boliglån til 8%.

    Mine to spørgsmål er:

    – Er der nogen der har kendskab til hvilken bank der tilbyder den bedste belåning af de sidste 20% af boligen?
    – Hvordan vurderer realkreditinstituterne hvad boligen er værd, og kan det betale sig at undersøge om det ene institut vurderer boligen højere end det andet?

    Håber der er en eller flere der kan/vil hjælpe.

    På forhånd tak.

    #119568
    NultopskatForfatter

    Når du køber et hus, er der kun en pris der gælder, og det er købsprisen. Hverken banker eller kreditforeninger vil vurdere anderledes.

    Mht hvilken bank giver bedste tilbud, Ja du har jo lidt at lokke banken med, dels nævner du noget om formue, der er investeret, og dels har I en god indkomst, så du må tage turen, snak med nogle forskellige banker, og hør hvad de vil tilbyde.

    #119570
    AnonymForfatter

    Mange tak for dit hurtige svar Nultopskat.

    Jeg forstår svaret sådan, at det realkreditinstituterne kan tilbyde er 80% finansiering af det beløb egendommen er blevet handlet til, og uanset om den kan vurderes til at være væsentligt mere værd, vil de aldrig finansiere mere end de 80% af den pris den netop er handlet til. Er dette korrekt?

    Og stadig er gode råd meget værdifulde, hvis der er nogen der har forslag til vilke banker vi p.t. bør besøge for at øge vores chancer for at få det bedste lånetilbud…

    #119572
    BluntZForfatter

    Nej det er ikke helt korrekt. Lad os antage at huset reelt er 3,2 værd, vil de typisk også godt finansere 80% af de 3,2. Dog er det som Nultopskat siger, urealistisk at huset ER mere værd en den udbudte pris. Hvis sælger deimod har travlt, og du kan få ham ned i pris, så er det stadig den udbudte pris, eller långivers vudering, du kan belåne med 80% hos en kreditforening.

    Jeg fik 200.000 i nedslag på mit eget hus, og kunne derfor belåne 160.000 mere hos kreditforeningen end ved “normal" handel.
    Jeg synes umidelbart 8 % på rest finanseringen hos banken, er en lige lovlig høj rente. Det kan du helt sikkert få bedre andensteds.

    Hvor har i bank idag? Er det vigtigt for jer, at banken har Filial i nærområdet?

    #119576
    AnonymForfatter

    Et kryptisk svar er, at det gør alle banker og det gør ingen banker!

    Det skal forstås på den, hvis man presser banken, vil de fleste give et ganske betydeligt nedslag i forhold til det første prisudspil, mens meget få, nok ingen, banker giver en lav pris af sig selv.

    Du opnår det bedste resultat ved at indlede forhandlinger med 2-3 banker om jeres samlede kundeforhold (det hele skal sættes i spil). Du skal vel at mærke gøre bankerne opmærksom på, at du ligger i forhandlinger med 3 forskellige banker. Herved kan du presse renter og gebyrer ganske betydeligt.

    #119582
    AnonymForfatter

    Passer simpelthen ikke – det er KUN hvis der er tale om familiehandel at man kan låne mere end hvad huset handles for. Selvom man presser sælger ned i pris, så kan man max belåne 80% af handelsprisen!

    #119598
    AnonymForfatter

    Hej Bluntz. Tak for dit svar.
    Det lyder til at du har stået i situationen og har erfaret at det vitterlig er den udbutte pris der er grundlag for kreditforeningens vurdering. I vores tilbud har vi fået et kontant afslag på en udbudspris i forvejen officielt var blevet nedsat fra den først udbutte pris for 3 måneder siden. Tror du det er muligt at det er den oprindeligt udbudte pris de vil lægge til grund for vurderingen?

    Mht. vores område skal vi bo i Horsens, vi har nu Sydbank i Viby J. Det er ikke absolut afgørende at der er en filial i nærområdet. Hvis du har et råd til hvilket udpluk af bankerne der kunne tænkes at være konkurrencemæssigt mest interessante at hente tilbud fra, vil jeg være meget taknemmelig…

    #119600
    AnonymForfatter

    Tak for dit råd.

    #119602
    AnonymForfatter

    Generalt Prier.

    Tak for dit råd.

    #119604
    AnonymForfatter

    Hej general Prier!

    En slåfejl.

    Tak for dit råd.

    #119606
    AnonymForfatter

    Hej goderåd.

    Tak for dit svar.

    Det lyder til at Bluntz har en konkret erfaring med dette. Men du lyder ret overbevist i dit svar. Har du noget konkret at bygge det på?

    #119612
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er selv ansat i realkredit-institut og kan med sikkerhed bekræfte at du ikke kan få mere en 80 % af handelsprisen som realkreditlån. Det er korrekt som det tidligere er beskrevet kun ved familiehandler andet kan være gældende.

    Tjance

    #119618
    AnonymForfatter

    Hej Tjance.

    Tak for det endelige svar på mit spørgsmål. Nu ser jeg ikke nogen grund til at undersøge hvilket realkreditinstitutu der kan give det bedste tilbud, da vurderingen jo er ens, ser deres tilbud ud yil at være meget enslydende. Tilsyneladende er det et spørgsmål om at jeg finder den bank der kan give det bedste tilbud på et boliglån.

    #119630
    AnonymForfatter

    Jeg ville efterfølgende få omvurderet ejendommen efter handlen, hvis den bliver vurderet højere så ville du kunne låne flere penge til en billigere penge.

    #119632
    AnonymForfatter

    Tak for rådet. Det er bestemt en ide…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.