Er det en fair pris for et boliglån?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88232
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg står og skal til at købe hus. I den forbindelse har vi fået tilbud på et 10 årigt boliglån på ca 400.000
    i bveregningerne fra banken lyder den
    “effektive rente incl. omk. i pct. FØR skat(ÅOP)" på 9,11 og efter skat på 6.24
    Det jeg gerne vil vide er om dette lyder rimeligt for et 10 årigt boliglån eller om jeg skal forsøge at presse renten. (pålydende rente i pct. pr år= 8 pct.)

    grunden til jeg spørger her er fordi mybankers lån sammenligner bygger på et 20 årigt lån.

    Håber der er nogle venlige sjæle derude der kan hjælpe.

    Hilsen Mikkel.

    #119474
    AnonymForfatter

    Det lyder alt for dyrt. Jeg kender en førstegangskøber, uden nævneværdig opsparing, som lige har fået tilbudt et boliglån til 7,25% i Danskebank og 7,00% i Vestjyskbank.

    Du kan sagtens presse prisen meget længere ned!

    #119478
    AnonymForfatter

    Rentespændet for et boliglån i Danske Bank er nu 7,50-10,50%.

    Banken har ligesom mange andre banker hævet deres udlånsrenter med 0,25% da prisen på penge er stigende.

    Men jeg er ikke bekendt med hvilke kunder (udover de formentlig har mange andre produkter i banken) som får tilbudt den laveste sats.

    #119480
    AnonymForfatter

    Tilbuddet blev indhentet ugen før Danske Bank hævede udlånsrenterne på boliglån med 0,25%.

    Prisen blev opnået uden at have forsikrings eller pensionsprodukter hos danske bank. I forhandlingssituationen lod låntager bankerne forstå, at der blev forhandlet samtidigt med både Danske Bank og Vestjysk Bank, og resultatet blev altså, at den tilbudte rentesats blev sænket fra omkring 8,75% i udgangspunktet til 7%-7,25%.

    Det viser bare, at der ikke skal ret meget forhandling til før bankerne kan presses ned på deres minimumssats, forudsat altså, at økonomien ser sund ud!

    #119528
    AnonymForfatter

    Kære Mikkel

    Det lyder ALT for dyrt, DB og andre store banker tjener gode penge på dette område. Vores variable rente ligger på ca. 6% det er naturligvis alt efter engagement etc.
    Held og lykke

    #119564
    AnonymForfatter

    Står selv og skal til at finansiseret et boligkøb.

    Må jeg spørge: Hvem er din bank?

    På forhånd tak.

    Venlig hilsen

    Jesper

    #119584
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig – Jeg har Handelsbanken i KBH.
    BD

    #119780
    AnonymForfatter

    Uden at blinke fik jeg renten ned på 7 pct. DEJLIGT!!
    Hvis det er muligt for mig at halvere den del jeg skal låne i banken fra ca 400.000 til ca 200.000 Bør jeg så ikke presse renten længere ned?

    Og mange tak for de gode råd alle sammen!!

    #119782
    AnonymForfatter

    Ps. de 7 pct. er incl. den rente stigning som banken lige har indført på 0.25 pct. så det er vel reelt set 1.25 pct jeg har fået den ned 😉

    #119814
    AnonymForfatter

    jeg har til 6,6 i sparbank.. lagde ud med 5,25 for ca 1½ år siden… Er også førstegangs køber, uden nævne værdig udbetaling(ca 70 k)

    #119846
    AnonymForfatter

    Det viser bare det kan betale sig at være kritisk.

    Første bud fra banken er ALDRIG det bedste!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.