Hvad kan vi mon købe lejlighed for?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88183
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg kigger efter lejlighed.

    Han tjener 30.000 pr måned før skat.

    Jeg er på SU og for ca. 8500 ind om måneden efter skat. Har desuden mulighed for at tage SU-lån og derved få et par tusinde mere ind pr. måned.

    Tilsammen har vi gæld på 250.000. Dette er til vores bil, min kærestes SU-gæld, kassekredit og et lille banklån. Der er ingen “grimme" lån til høje renter osv.

    Jeg er færdig på studiet om 1,5 år og vil så også tjene 28-30.000 /måned.

    Vi tænkte at det ville være smart at sidde afdragsfrit mens jeg læste, hvis det kunne lade sig gøre at få lån til lejlighed med den gæld.

    Der betales omkring 6000 af på gælden/måned på nuv. tidspunkt. Vi har minimale faste udgifter, idet vi har fri tlf og internet, ikke bruger mange penge, og hverken børn ell. husdyr eller kontingenter at betale.

    Hvad ville være smart at gøre når vi drømmer om en lille lejlighed, og hvad kan lade sig gøre?

    #119018
    AnonymForfatter

    Hvis jeg var jer kontaktede jeg min bank og fik lavet en beregning. Det er I meget bedre tjent med.

    #119020
    AnonymForfatter

    det har vi skam gjort, skal til møde i næste uge, men vil gerne være godt forberedt.

    #119022
    AnonymForfatter

    Okay….

    Men i får jo ikke os til at kunne sige et retvisende svar.

    Banken kan gå ind og lave en beregning på lige netop det du efterspørger. Dee fleste gange er banken også indstillet på at bevilge på afdragsfrihed i en årrække indtil du er færdig som studerende.
    Det lette svar er at du kan købe for jeres årlige løn gange 3 minus 250.000 – og det kommer I ikke videre med :o)

    tag en snak med flere banker hvis det er og få deres vurdering.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.