lån med renteloft

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86860
    AnonymForfatter

    hvad er ulempen ved Nykredits nye type lån med renteloft. Renten skulle jo følge udviklingen og ikke blive låst fast på 6%.

    #104092
    AnonymForfatter

    Ulempen, i forhold til hvad ?
    Det er dyrere end flekslån, og billigere end fastrente.

    #104094
    AnonymForfatter

    jeg tænkte om der var feks større bidrag, administrationsomkostniger eller lign. ekstra omkostninger, hvis renten igen faldt til under 6 %. Jeg går ikke ud fra at de gratis tager risikoen for at renten stiger til over 6 %.

    #104096
    AnonymForfatter

    Hvad om du selv læste på kreditforeningens hjemmeside. renten er ca 0,3 % højere end F1 lån bidrag varierer men ca 0,3 % højere

    #104100
    AnonymForfatter

    Kredit foreninger må vel regne med at rente ikke stiger voldsomt (> 6%) over de næste 20 – 30 år ?. Hvis dette er tilfældet kan man vel ligeså godt beholde sit F1 lån…Er der nogen som har fornemmmelse for renten de næste mange år ??.

    #104104
    AnonymForfatter

    Du har fuldstændigt ret, men hvis folk ikke omlægger lån, tjener kreditforeningerne (og staten) ikke penge

    #104106
    MichaelForfatter

    Man skal ikke indrette sin økonomi efter en “fornemmelse" for renten. Det der er afgørende er den enkeltes personlige situation. Er økonomien stram i en familie der netop har købt hus, ja så skal den familie ihvertfald ikke eksperimentere med afdragsfrie flekslån. Det samme gælder dig, så du må prøve at vurdere din økonomiske situation ifht. forskellige lånetyper.

    #104108
    AnonymForfatter

    Realkreditinstitutterne har ingen risiko, hvis renten stiger til over 6%. Det er investorernes problem, da kursen i så fald falder. Og her kommer vi så til ulempen ved Nykredits udgave af garantilånet.
    I og med, og renten kan falde til under 6% igen, vil kurserne ikke falde så meget, når den låses på 6%. Det betyder at låntagerne ikke får samme konverteringsfordel, som hvis man valgte lånet i BRF eller RD. Her får lånet samme status som et “almindeligt" 6% lån, og kursen vil derfor være 80-85, hvis renten fastlåses på 6%. Det vil sige, at man i teorien kan gøre følgende:

    1. omlæg det bestående 6% lån til Garantilån i BRF (ikke forhøjet bidrag)
    2. nyd godt af rentefordelen indtil den når 6%
    3. omlæg til rentetilpasningslån.

    I så fald har du sparet renter løbende, og når du har konverteret til rentetilpasningslån har du et lån til 6%, men kun 80% af gælden.

    Ja ja ja. Jeg ved godt at der er kurstab og omkostninger, men jeg skrev “i teorien".

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.