Omlægning til flexgarantilån?

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #104144
    AnonymForfatter

    Hej Ken

    Hvis jeg havde fulgt din anvisning for 3 år siden ville jeg have tabt 30.000 kr i kurs tab; Men fordi jeg omlagde til flekslån (F1) selvom jeg vidste at jeg skulle sælge 1½ efter, slab jeg for kurstab, og fik en fin rentegevindst.

    #104186
    AnonymForfatter

    Hej Bo

    Ja ingen af os er herre over markedet. Så som alle vismændene er det svært at rådgive på dette område. Det er lidt en satsning om hvad man forventer markedet vil gøre. – Hvis renten var steget havde du skulle betale mere!!!

    Vi kan alle sidde og prøve og gøre os kloge på hvad vi synes, men i bund og grund skal man omlægge efter hvad man tror renten vil gøre.

    #104188
    MichaelForfatter

    Helt forkert….

    Man skal IKKE omlægge efter en kortsigtet renteforventning, men efter ens økonomi. Skal man gå efter renteforventningen, ja så kan du ikke lave andet end at omlægge lån hver 6. måned. Derfor er det den enkelte families økonomi man skal tage udgangspunkt i. Psykologi og mentalitet spiller naturligvis også ind – er man villig til at tage en risiko, eller vil man sove roligt de næste 30 år? Igen er det helt individuelt.

    #104190
    AnonymForfatter

    Hvor i mit indlæg har jeg skrevet “kortsigtet renteforventning". Ingen steder, gik bare ud fra at det var fornuft at man ikke omlægger sit lån hver 6.måned. Det finder man hurtigt ud af på de gebyrer man skal betale ved omlægning m.m.

    Hvis du læste nogle af de andre indslag kan du se at det du lige har skrevet også står i nogle af de indlæg andre folk har lavet.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.