Gældsaneret og huskøb?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88073
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der nogen der har erfaring i at være gældsaneret?
    Vi har nu kørt på 1 år hvor hver kreditior har fået deres penge.
    Inden da har vi forsøgt at køb nus men uden held, da ingen vil låne så længe vi er Stemplet Gældsaneret! De fleste sagde vi skulle vende tilbage efter første års, betalinger, denne bank vi har pt,og som sørger for vores anligennde med gælsanereing budgettet,er også en af dem som er de kriditorer vi skylder penge til,de sagde ligeledes at vi kunne vende tilbage efter 1 år, men har søgt om ganske alm Dankort der fik vi afslag! Beløbet er pt på gædlsanereingen under 20000 tusind kr.?

    Har nogen Bedre erfaringer isåfald hvad? 🙂

    På forhånd tak
    Ana

    #117354
    AnonymForfatter

    Det er sjældent, at jeg bliver stødt – men det blev jeg af dette indlæg. Hvis I har råd til at køb et hus (og betale af på lån) – hvorfor er I så blevet gældssaneret. Ved gældssaneringen er der jo folk, der ikke har fået deres penge. Og derved er der folk, der har tabt penge på jer.

    Er det så ikke en smule amoralsk og asocialt, at I nu vil stifte gæld igen. Det må da være langt rimeligere, at I svarer enhver sit, når I åbenbart kan det nu og lader de af jeres kreditorer, som ikke har fået deres penge i forbindelse jeres gældssanering, få de penge, som I åbenbart har til rådighed nu. Ellers er da det ufatteligt unfair af jer – og jeg fristes til at kalde det for snyd og humbug-adfærd.

    Nuser

    #117356
    MichaelForfatter

    Det siger da sig selv at ingen vil låne jer penge på nuværende tidspunkt. I har misrøgtet jeres kreditorers tillid og den skal først genvindes.

    Vis banken at I har viljen og evnen ved at spare 50-100.000 kr. op. Kan I ikke det, er det et tegn på at I slet ikke skal købe hus.

    #117364
    AnonymForfatter

    Helt ærligt.

    Formålet med en gældssanering er at man i 5 år lever med et absolut minimum af fornødenheder, hvorefter man så er stillet fuldkommen frit, dvs. man efter 5 år kan købe hus, få dankort osv.

    Jeg vil stærkt opfordre jer til at fokusere på at afvikle jeres sidste 4 år i god ro og orden, og glemme alt om at købe hus.
    For det første findes der ikke en eneste bank i danmark der vil låne til folk under gældssaneirng. For det andet er fogedretten formentlig ikke så dum at den har fastsat beløbet for lavt. I har sikkert et meget lavt råderum i gældssaneringsperioden, og derfor er det da selvindlysende klart, at der ikke kan købes fast ejendom.

    Det virker da provokerende på retsopfattelsen, hvis I kan få gældssanering, og herefter kan smide om jer med penge! Det holder ikke!

    #117406
    AnonymForfatter

    Så I kan ikke betale 20.000 – 50.000 tilbage og nu vil I låne millioner?

    Jov – det tror jeg der er mange banker der vil være med til……

    en anden ting – når man køber hus så finansieres det normalt på denne måde:

    80% i realkredit
    15% boliglån/pantebrev og nu kommer det vigtige
    5% i udbetaling…………

    En tredje ting – hvis I mener I har råd til at betale af på et hus, så skulle I måske istedet betale alle dem I skylder (så ville der jo ikke gå lang tid med det)

    Man kan undres………

    #117654
    AnonymForfatter

    Er der i det hele taget nogen af jer der har besvaret dette spørgsmål, der har været i nærheden af en gældssanering ?

    For det første er det IKKE bare noget man får eller bliver bevilliget, det er en gevaldig process ansøger skal igennem og det er langt fra nemt at få.

    Såfremt man er så heldig at blive gældssaneret, er man sat til et absolut minimum i leve omkostninger, hvilket jeg kun synes er fair.
    Alle tal er regnet ud fra indtægterne på ansøgningstidspunktet og man skal have en fast indtægt for at kunne få gældssanering.

    Da en gældssanering ofte løber med udlodninger over 5 år, er det jo lang tid at spå om…. et halvt år efter kan man jo have været heldig at få et supergodt betalt job, det modsatte kan jo også hænde. Uanset betaler du jo en husleje et eller andet sted og leje kan altså stadig være dyrere end eje, så hvorfor ikke lade de mennesker der har været så uheldige at ende i en gældssituation, få en mulighed for at komme videre…. hvorfor skal de hånes?

    Jeg er dybt forarget over de svar der er kommet ind på dette spørgsmål og mener det er folk der absolut kun tænker på sig selv der kan finde på at svare på den måde.

    Mit svar på selve spørgsmålet er:

    Vent et år mere og vis at I kan spare lidt op, så skulle jeres bank vel nok kunne se, at I er værd at satse på i fremtiden, ellers ville jeg forsøge at skifte bank, de er til for jer ikke omvendt.
    Held og lykke fremover!

    #133050
    AnonymForfatter

    Blitzen!! Tusind tak for dit indlæg,altid dejligt med lidt positivitet,og ja fakrisk et år efter sidder vi i ihus idag på en dejlig billig drømmegård til meget billige penge,billigere end huslejen(hvor svært kan det være at forstå for nogen) det var alt man ville låne til og give sig selv chancen igen?
    Det klarede vi uden opsparing osv. Alt er muligt man skal blot tro på sig selv(pyhaa hvia man skulle lade verden bestemme,så villa man blive halshugget) 🙂

    Tak til alle jer andre Anyway,som man siger efter regn kommer sol osv. og solen skinner altid,men man kan ikke se den for bare skyer?

    #188206
    AnonymForfatter

    Dejligt at høre et positivt svar, -selvom indlægget har nogle år på bagen.

    Jeg er selv gældssaneret og har for 10 år siden betalt denne ud.
    Nu står jeg så i en parallel situation. Vil gerne købe mig en lille lejlighed for at have lidt til pensionen.

    Jeg har sparet en del op siden min uheldige situation for mange år siden, som iøvrigt intet havde med mig personligt at gøre, men et sammenfald af mange uheldige omstændigheder.
    Jeg har forelagt forskud-års opgørelse samt budget for min nuværende bank. Disse har dog svaret at det er udelukket for mig at låne penge, da jeg 1 gang i min ungdom har gjort i nælderne. Skal man således være “fattig" -stemplet resten af sine dage?
    Har nogen mon et godt råd, eller skal jeg glemme alt om det og fortsat betale husleje til min boligejer, som heldigvis er noget heldigere stillet end jeg.

    Venlig hilsen

    #188208
    Mr RForfatter

    Sus

    Ja bankerne bestemmer jo selv hvem de vil låne penge til. Hvorfor spørg du ikke bare en anden bank, de behøver jo ikke alle havde den samme holdning?

    #188210
    BangeeForfatter

    Tror (men er ikke helt sikker) at det er “ulovligt" at optage ny gæld under en gældssanering.

    Ment på den måde at det ophæver de indgåede aftaler pga. misligholdelse

    #188212
    Mr RForfatter

    Det lød ikke på mig som om at Sus stadig var under gældsernæring.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.