Pantebrev

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88063
    AnonymForfatter

    pantebrev god eller dårlig ide ?

    #117248
    AnonymForfatter

    Rente – indfrielsesvilkår – udbetalingskurs – løbetid – beløb?

    #117250
    AnonymForfatter

    Har en nuværende gæld på 247000 kr rente 13 % løbetid 10 år.
    Min nuværende bank sagde at et pantebrev kunne være en mulighed hvis ikke kredit foreningen ville låne dem til os

    #117252
    AnonymForfatter

    Kreditforeningslån (0-80%) er altid sikrede med et kreditforeningspantebrev. Restværdien kan oftest også belånes.

    o Boligkredit. Virker ofte som en kassekredit. Er som regel sikret med et ‘Ejerpantebrev’ – dvs et pantebrev der ikke afdrages men ligger til sikkerhed i banken indtil gælden er betalt.
    o Privat pantebrev

    Hvilket af disse der er bedst kan kun afgøres ud fra konkrete tilbud. Banken burde kunne tilbyde dig en boligkredit. Alt lyder som bedre end de renter du betaler.

    #117266
    AnonymForfatter

    Hej Pernille..

    Grunden til at folk idag har pantebrev er fordi de ikke har en stærk nok økonomi til at banken vil finanserer et bolig lån.

    Pantebrevet er finanseriet af nogen som ved at de har en stor risiko, men de får også renten får det. (kort fortalt)

    #117292
    AnonymForfatter

    Enig med Finansfyrsten.

    Pernille, da du jf. tidligere tråde både har haft fat i Den Jyske Sparekasse, Totalkredit, RealkreditDanmark, Nykredit samt haft Danske Bank til at se på mulighederne for at omlægge jeres økonomi, så tror jeg det er ved at være tid til at konstatere, at I ikke har mulighed for at omlægge jeres økonomi.

    Kan I ikke få det til at fungere med de eksisterende lån? Når nu bankerne ikke vil tage jer ind, så får I ikke billigere rente end de 13% ved at gå til diverse finansieringsselskaber eller pantebrevslångivere. I ødelægger derimod det sidste i har tilbage af jeres økonomi.

    #117300
    AnonymForfatter

    Man skal da aldrig opgive , det ville da være for nemt….
    Og jo vi klare os udemærket , men man vil alle helst gøre det bedste for en selv.
    Iøvrigt er der stadig en mulighed , da vi ikke har prøvet vores egen kredit forening , og han er ved at regne på det nu.
    Realkredit danmark har vurderet vores hus til 1,4 men det mener vores nye bank ikke er nok , så ham er vi ved at trække lidt opad.
    OG NEJ JEG OPGIVER ALDRIG !
    Spørgsmålet var om pante brev er godt eller skidt , da min bank sagde at det jo også var en mulighed

    #117302
    AnonymForfatter

    Dit spørgsmål er stadig uklart for mig. Mener du et privat pantebrev, som ikke er med banken eller kreditforeningen som kreditor eller er sat i pant til banken.

    Hvis det er det du mener, så er et pantebrev på 0,01% godt og et på 20% skidt. Er det svært at forstå? Men afhængig af din sikkerhed, så opnår du bedst renter i kreditforeningen, så i banken og til sidst på det private marked med sikkerhed (pantebrev) i ejendommen. Dårligere renter ved ‘blanko-lån’ i banken (forbrugslån) og dårligst ved blankolån hos en sidegade-udlåner. Er det svært at forstå?

    #117310
    AnonymForfatter

    Pantebreve er en god ide hvis banker og kreditforeninger siger nej. Men se dig for – og indhent flere tilbud.. jeg har i min tid som ejd.mægler set mange kreative løsninger.

    Så tjek rente, afregningskurs og ikke mindst indfrielsesbetingelser.

    #117314
    AnonymForfatter

    Tal dog ordenligt 🙂
    Jeg har ikke overvejet om det skal være privat , men hvis renten er 8,5 % så er det vel bedre end 13 % men hvor langt tid løber sådan en over 10 år 25 år eller hvad , for så er det måske ikke så godt i den sidste ende

    #117316
    AnonymForfatter

    Så vil jeg anbefale et kreditforeningslån indenfor de 80%. Der ligger renten typisk omkring 5%.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.