Uafhængige rådgivere

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #138828
    AnonymForfatter

    Det er spændende læsning det med at være uafhængig. Jeg har fornøjelsen af at være en af personerne bag Dansk Finansvejledning.

    Først må jeg lige slå en pæl gennem forventningen om at vi tjener 3,5 million ved at give folk gode råd om bankskift. Det ville være dejligt, men går man lidt bag tallene, vil man konstatere at ca. 90 % af indtjeningen ligger på konsulentopgaver for erhvervsvirksomheder, hvor vi er aflønnet på timebasis, og sælger en ydelse.

    En lille del af vores indtjening stammer fra vejledning omkring bankskift. Dette koncept indebærer, at vi holder et møde med vores kunder hvor vi kigger på skatten, vi kigger nuværende finansiering, vi snakker omkostninger, vi snakker risikoprofil. Vi rådgiver ikke om investeringer, det lader vi banken om, men vi har en klar holdning til hvad det koster, og til de mange forskellige ugennemsigtige produkter man som bankkunde tilbydes. Vi laver altid en licitation blandt bankerne, og vi giver kunden valget mellem at betale os direkte og derved bruge “i princippet alle danske banker" eller alternativt foreslår vi at sende licitationen til en række banker “vi kender" og som vil betale os et honorar for en god kunde. De skal dog lige vinde licitationen først. Dette gør at vi kan tilbyde vores vejledning (besøg, analyse, vurdering) gratis, hvilket tiltaler rigtig mange mennesker. Vil man have 100 % uafhængighed kan man selvfølgelig få det, men så er det naturligvis ikke længere en gratis ydelse. Vores erfaring er dog, at vores samarbejdsbanker giver langt bedre priser end øvrige banker, primært fordi de ved kunden er velstruktureret når de kommer i kontakt med de pågældende.

    Vi beder bankerne låse rentesatserne i forhold til markedet, med andre ord, det er marginalen og ikke rentesatsen der er interessant for bankkunden. Det har rigtig mange af vores kunder været tilfredse med gennem denne såkaldte finanskrise, da bankerne ikke har kunnet hæve indtjeningen, da marginalen har været låst fast fra starten.

    Vi har generelt oplevet stor interesse for vores koncept, og ca. 95 procent vælger gratis metoden, og så sidst men ikke mindst, der er total frihed hele vejen igennem, bryder man sig ikke om den bank vi finder, ja så lader men være med at skifte, men en dokumenteret besparelse (6 er jo lavere end 10) tiltaler mange, selv om vi der udfører opgaven får et honorar. Det er den gamle bank der betaler :o)

    Har nogen kommentarer hører vi dem meget gerne via vores hjemmside http://www.finansvejledning.dk

    Med venlig hilsen
    Dansk Finansvejledning

    #138898
    AnonymForfatter

    Henviser i til pengeinstitutter som der ikke modtages provision fra?

    #139026
    AnonymForfatter

    Såfremt en kunde ikke ønsker at vi modtager nogen form for honorar fra en bank, arbejder vi alene for kundens regning. Dette vil sige, at vi mod et honorar går ud og finder det bedst mulige for den pågældende kunde, og ja det kan også være banker vi ikke på noget tidspunkt har eller kommer til at modtage provision fra. Det kan også være i går i dialog med en af vores normale kontaktbanker, men ved de kunder hvor kunden betaler os direkte, modtager vi naturligvis ikke noget honorar fra banken. I disse situationer er vi jo ansat af vores kunde.

    Som tidligere nævnt er det ca. 95 % af vores kunder der vælger at bruge gratis løsningen, og derved kommer i licitation blandt en håndfuld banker. Langt de fleste opnår langt bedre vilkår, så de er rigtig godt tilfredse.

    Venlig hilsen
    Finansvejledning

    #153150
    AnonymForfatter

    Tak fordi du bringer spørgsmålet.. (jeg undskylder stavefejl osv, og hold k… en lang smøre!) -Men det føles rart lige nu.

    Jeg er opvokset med en tro på at se det bedste i mennesker. Og Det har kostet mange penge undervejs. Jeg mener 100% at der er behov for uvildig rådgivning. Problemet er at et uvildig bureau jo “prøver" at hjælpe og dermed forventer en besparelse ved at finde de bedst mulige løsninger og aftaler. Dermed hvis det går galt står man i en situation hvor de kan fraskrive sig alle konsekvenser og sige “vi prøvede jo på den måde vi mente var bedst, men det gik desværre ikke" Hvorfor så ikke lige så godt stole på banken. Det er pest eller kolera i min verden. Jeg har prøvet begge dele. Et finansiringsselskab lavede pantebreve til min kone og mig i boligen der havde en udvikling på afdragene som betød en stigning fra 10.000,- i måneden til afdrag indenfor 1 år på 14.000,- i måneden. På 3 år afdragede vi med 17.000,- . -Vi havde selv muligheden for at gennemlæse samtlige dokumenter. Det har jeg ikke været god til tidligere fordi jeg følte det var den helt rigtige løsning. Vi havde ikke talt så meget om konsekvensen ved disse lån. Men jeg satte underskriften. (uden tøven desværre..)

    Vi prøver så at kontakte tv3 luxsusfælden og får dem til at komme og “rydde" op, som de siger. Det skal siges at vi ikke er reg i RKI og har betalt alle vores regninger. Pantebrevene er dem de skal kæmpe med og så opstilling af nyt budget. Hvilket er helt super mener vi. Ingen banker ville hjælpe fordi vi har lavet “risiko-lån" Altså pantebreve.. De siger fra TV3 at vi kan få et helt hold i bag os som vil kæmpe kun for os. Hvorfor ikke sige ja.. Det gør vi ihvertfald. De kan ikke gøre så meget men tale om opsparing, budget og ekstra indtægt ved at sælge ting fra hjemmet ved et akut behov etc… En af de medværter på programmet beder os søge over i hans firma fordi som hjælper private med at få rettet helt op i hans økonomicenter. Han siger de samarbejder med en bestemt bank og når de siger de skal omligge pantebreve etc.. så gør de det. Banken skulle angiveligt ikke have nogen “dårlige betalere" fordi de benytter hans firma som han siger smilende.. Her er mine parader fuldstændig sænket idet at hele tv holdet stadig er i huset. Programmet bliver sendt i primetime og de beskrives som specialister i forbrug og økonomistyring.

    Efter min kone og jeg blev indmeldt i Dette Økonomicenter dumper der kun rykkere ind af døren. Igen, vi er IKKE reg i RKI og har ingen ubetalte regninger. Jeg bliver så reg i Rki pga en benzinregning godt 3 måneder efter opstart og min kone ca 1 måned senere bliver reg for en dyrelægeregning på 1400,- Vores bogklub med en faktura på 150,- har de ladet ligge så den nu lyder på 1600,- Samtidig har de indtil dato trukket lidt over 10.000,- til honorar. Der sker så det omkring jul at den ene af vores pantebreve bliver varslet opsagt hvis terminen ikke falder inden 10 dage. (Min kone og jeg har kun adgang til en rådighedskonto til mad og tøj, mobil tlf etc.. Vi får ikke oversigt over budgetkonto og kan heller adm den.) Vi laver så dog en aftale med den pågældende bank der har pantebreve om at betale raten 2 gange ved næste termin. Det bliver godkendt og vi sender den aftale videre til vores kontakt-person i Økonomicenteret. Her er der lige trukket 7000,- i honorar og udb 10.000,- til rådighed. Ca den 10 januar bliver vi kontakte med en opsigelse af 1 pantebrev og vi nu skal indbetale 630.000,- inden 10 dage. Der er desværre det at tilføje at en anden har kautioneret for det lån med en selvskyldner kaution som det vidst hedder. Så finansieringsselskabet går direkte til kautionisten og beder om de 630t. Økonomicenteret prøver så at redde sagen ud og siger de har genoprettet hele sagen hvis vi indbetaler 18.000,-. Det bliver så gjort, og jeg kontakter så finansieringsselskabet får at forsikre de har modtaget pengene og alt var ok. Her oplyser de så at pengene er kommet. Men det 630t pantebrevet er dødt. Og det skal indfries alligevel. Det havde økonomicenteret så bare lige misforstået. (????) Jeg troede de havde ekspertisen..
    Da det så sker bliver jeg meget frustreret og hidser mig op og fortæller hvad jeg mener om deres arbejde. De oplyser så at de kun vil ha et samabejde hvis dialogen går igennem kautionisten jeg har brugt. kautionisten har brug for at finde den bedst mulige aftale så han kan købe alle pantebreve ud. Så jeg går med til atalen. Det betyder så at alt hvad jeg vil spørge om, eller skal vide fra Økonomicenteret nu kun må gå igennem kautionisten… Selv hvor jeg ringede ind og spurgte til hvor meget der stod på konotoen fik jeg at vide det skulle gå igennem kautionisten. (!)
    Nu hvor pantebrevene er blevet udbetalt har jeg set, at de har trukket 1200,- for 1 måneds honorar, for at betale 8 regninger hvor nogle var tilmedlt pbs, opsiger jeg samarbejdet… Nu stor jeg så bare i den situation at alle banker der bliver kontaktet af nye kunder tjekker RKI. Hvorfor jeg så pga at jeg har ansat andre til at “få styr på økonomien" nu skal ha udbetalt de regninger først. Jeg forventer det går hurtigt, men det er jo ikke en hjælp i mine øjne.

    Pointen er at det har kostet mange gebyrer. De planlagde at forhandle med mine kreditorer og regnede med, at kunne nøjes med at afbetale 60% af det jeg skylder når de nu engang kontaktede og forhandlede dem. Og nu hvor jeg stod uden “mursten" var det jo langt nemmere sagde de. Kautionisten har også haft søvnløse nætter skal jeg lige sige.. Og uden vilje til dialog kan jeg jo næppe blive selvkørende på sigt..

    Det her er helt nyt. Jeg har opsagt samarbejdet i uge 8. Og skal nu til at finde en anden bank så jeg få lavet en ny budgetkonto. Spørsgmålet er bare hvem der vil tage min familie ind. Og hvad ville være det bedste at gøre i min og familiens situation?

    konklusionen må være: Tal med din “rådgiver" om konsekvenserne hvis det ikke går som planen er ment. Hvad er Worst case senario.. Det kører altid kun på drømmen.

    Slutteligt Håber jeg ikke der manglede for mange punktumer og kommaer. Men det er lissom hvis du mangler job og har en til anbefale dig et job i samme hus som ham selv arbejder i, er det lidt nemmere at stole på. Bankerne tjener penge, men det gør de uvildige os. Det går ikke altid som præsten prædiker. Tag en chance engang imellem, men sæt dig nøje ind i konsekvensen hvis det hele vælter. Hvem hjælper dig så…. ?

    Held og lykke derude.. Hold dialogen igang. Hvis det lyder for godt til at være sandt, er det det som regel også.
    Jeg håber du vil gøre en forskel. Der er mange der har brug for hjælp. Men de er jo selvsagt også de nemmeste at snyde. Hvor f… skulle de vide fra. 🙂

    Mvh
    Morten

    #153164
    AnonymForfatter

    Øv, havde lige et spørgsmål til finansvejledning, og så er topicet gammelt… 🙂 Ville gerne have hørt, hvad der adskiller dem og deres gratisrådgivning fra bankrådgiverne, når de netop også er “farvede" af at samarbejde med banker? 🙂

    #153166
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at dette forum er alle tiders platform, hvor man kan henvende sig med de spørgsmål, som melder sig på banen i forhold til privatøkonomi. Desværre er der også mange, der giver sig i kast med at rådgive andre i forhold til, hvilke beslutninger, som de skal træffe i forhold til deres realkreditråd. Det ville ikke være et problem, hvis ikke det var fordi at mange af disse råd er baseret på en forventning til, hvordan fremtiden vil opføre sig. Det kan ikke siges tydeligt nok: der er INGEN, der aner om renten vil stige eller falde i morgen!

    Nu handler denne tråd om uvildig rådgivning i relation til realkredit, og da jeg kan se, at der er mange, der efterspørger alternativer til bankernes monopol på “rådgivning", så melder jeg mig da gerne på banen. Jeg vil dog samtidig gerne respektere, at man ikke må reklamere i debatten, så derfor vil jeg ikke sige, hvilket lille firma jeg tilhører, men blot gøre opmærksom på, at der er hjælp at hente, hvis man har brug for det.

    Normalvis kommer folk i kontakt med os, når vi har hjulpet deres venner eller familie, og så vil de gerne høre, hvad det er, som vi kan. Og kort fortalt drejer det sig om overvågning af realkreditlån med henblik på at konvertere, når renten er gunstig. Det er et risikofrit koncept, som samtidig er billigt og ikke så svært at forstå, hvis man vil bruge en time på et uforpligtende kundemøde. Dog kan vi ikke have ret mange kunder, da det er tidskrævende at overvåge hver enkelt så intensivt, som det kræves (netop derfor er det løgn, når bankerne lover, at de kan overvåge alle deres kunder – så ville de skulle have 3 gange så mange ansat). Og faktisk er der ikke plads til flere på sjælland i øjeblikket, men er man fra jylland, så er der måske håb, men ikke ret længe endnu.

    Men det drejer sig altså kun om realkredit. Tanken er at koncentrere sig om én ting, men så til gengæld være de bedste til det. Det er unormalt at etablere kontakt til potentielle kunder på denne måde, men jeg vil på den anden side heller ikke tie stille, når tråden handler om netop min egen baghave. 🙂

    Så hvis du kunne være interesseret i at tjene penge på din gæld, så prik til mig… (så sneg der sig lidt reklame ind alligevel) 🙂

    #153184
    AnonymForfatter

    Hej MnM

    Har du talt med en advokat eller retshjælpen i din by om denne ubehagelige “sag"?

    Du har helt sikkert en retshjælpsforsikring – så gennese lige din indboforsikring!

    Måske skulle du også tage en snak med Forbrugerrådet.

    #213144
    AnonymForfatter

    Har du brug for et lån? Har du lyst til at være økonomisk stabil? har du brug for penge til at udvide din virksomhed? Vi tilbyder alle former for lån til både enkeltpersoner og samarbejder organer, tilbyder vi koncerninterne lån, auto lån, business lån, gæld konsolidering lån og personlige lån til 2% rente og med en komfortabel varighed, som er til forhandling. Dette tilbud er åbent for alle, der vil være i stand til at tilbagebetale tilbage i god time.Email os nu for dit lån løsning
    Email: mauricefinance@hotmail.com

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.