snarligt rentefald.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #114574
    AnonymForfatter

    Tja hvis det er tilfældet så skal man vist heller ikke tro på resten af hvad han siger – det er jo penge ud af vinduet….

    #114582
    AnonymForfatter

    Gode Råd.

    Ja det lyder lidt mærkeligt ..
    Jeg har omlaget lånet til en F1 (ADRAGSFRIT)..DEN REFINANSIERES I JANUAR 2008…..D.V.S og i stedet for 834000 kr er lånet
    1150000 ..hvor jeg har nu 315000 i hånden ..
    Jeg skal nyde livet ..Har du en bedre ide end det…
    renten er cirka 4.5% OG KURS ER 99,75….

    Ja..jeg ved at I vil sige :..hvorfor har du ikke lavet et tillægslån , og hvorfor har du ikke hævet beløbet fra din ops.konto.

    og etc….

    Og dig Simon er det penge smidt ud?????

    det er hip som hap….

    regn ud …og du finder ud af det at ….min løsning er ok..

    Renten falder………jeg blive ved med at sige det..

    m.v.h

    #114584
    NultopskatForfatter

    Hvis du virkelig nu har omlagt dit F5 (udløb dec. 07) til F1 (dec.08), så får du jo ikke gavn af dit forventede rentefald. Yderligere betaler du (Var det 20.000 kr) for at indfri inkonvertibelt lån i utide.Det er da penge ud af vinduet.

    Det du burde have gjort var at lade F5 løbe til udløb, og derefter optage nyt afdragsfrit F1

    #114586
    AnonymForfatter

    Jo ..jeg har omlagt mit F5 til F1 afdragsfrit til 01-01-08

    Jeg ved at det koste 19.000 kr ..men hvis jeg venter dec 2007 så får jeg ikke en god kurs ..har jeg ikke ret..

    og for at få noget ud af min friværdi nu og at omlægge mens jeg stadigvæk betale en termin som passer til min økonomi ..

    Tog jeg den beslutning som lyder mærkelig ..men når man regner det hele ud..så er det hip som hap..
    Ikke Nultopskat.

    #114588
    AnonymForfatter

    Ud fra dine forventninger om at renten falder ja så skal du indfri dit lån for at få en kursgevinst. Men hvis det udløber i dec 2007 så er det vel fordi du har tilbagebetalt din gæld? jeg mener under alle omstændigheder at du skal have en ret stor kursgevinst for at det kan dække de 19.000kr du skal betale i omkostninger – om det er hip som hap er vel mest et spørgsmål om den faktiske financiering.

    #114592
    AnonymForfatter

    Jeg er begyndt at se at I tager tingene lidt mere seriøst.

    D.v.s at hvis en af Jer tænker lidt ..så kan han sikkert se at den bedste løsning er at omlægge til F1 afdragsfrit til dec 2007 og det kommer til at koste cirka 600 kroner /mdr for en 300000 kr .
    og at lånet er garderet ihvertfald de 6 måneder.

    og når jeg ved at i januar vil renten falde kan jeg stille og rolig slappe af nu …

    m.v.h

    HAR JEG IKKE RET ???

    #114594
    NultopskatForfatter

    Om du får ret i rentefaldet, vil tiden vise, vi kan diskutere fra nu og til 1. januar. Vores diskution vil ikke ændre på rentens udvikling.

    Derimod kunne du blot lade dit F5 blive refinancieret med afdragsfrit F1 til 1. januar. Jeg har svært ved at se at fordelen ved manglende afdrag i 5 måneder opvejer prisen for utidig indfrielse af inkonvertibelt lån, der alligevel udløb om 5 mdr.
    Gider du stille regnestykket op igen.

    #114596
    AnonymForfatter

    Det er kun en ting jeg ikke kan forstå:er

    1- da de inkonverterbare olbligationer er er købt i den angivne kurs :
    99,84 ……dv.s den F5 restgæld på 835000 ( indfrielsesdato 06-08-07

    er det afregnet sådan

    Kursværdi : 834000
    Kurtage : 1200
    217 dages rente : 19000…….Hvorfor 217 dage??
    ____________
    Afregningsbeløb 854200

    Hvorfor 217 dage?????

    2-
    ( rentetilpasningslån S1afdragsfrit ( 1160000) rente : 4,68 om året
    da deinkonvertebare obligationer er solgt straks ,

    Hvorfor er løbetid kun er 29år og 6 mdr og ikke 30 år

    n.b( Obligations navn : 4,00 Nordea 2008 og obligations beløb
    1162000 og kurs er 99,74

    og hvorfor er udbetalingsdag er den 06-08-07 da jeg ikke har kurssikret handlen og ..køb og salg var straks…??

    m.v.h

    #114598
    AnonymForfatter

    Til Nultopskat.
    Hvis du kan garantere at kurs vil være det samme om 4 måneder så
    vil jeg sige at du har ret…

    Men jeg kan tro på det….obli er købt i en god kurs

    og vedr . S1 : de er solgt i en god kurs også…

    kan du garantere at om 4 måneder vil vi have staus quo???
    m.v.h

    #114600
    NultopskatForfatter

    Jamen hør nu lige her, det er dig og ikke mig, der påstår at renten vil falde voldsomt, hvis du har ret, så vil kursen da være meget bedre altså højere på din F1 d. 1 januar end nu. Dit F5 vil udløbe til kurs 100, men uden rentebetaling for 217 dage.

    De 217 dage er antallet af dage siden 1. januar. Da der er tale om inkonvertible obligationer, bliver hele handlen tilbageført som om du havde solgt 1. januar 2007, og derefter “låner" kreditforeningen dig pengene frem til 1. august altså 217 dage.

    #114614
    AnonymForfatter

    Hej Nultopskat.

    Jeg kan da ikke lade være med at omlægge F5, hvis jeg skal have nogle kontanter så billig som jeg kan få på den måde: at omlægge F5 til F1 og på samme tid opnå 310000 i provenu ( kontant )…

    Jeg vil gerne spørge dig ..dig der tror at du ved alt :

    Hvad er dit forslag???…………..og

    Jeg har omlagt et F5 før til et F1 og jeg nu sidder kun få cirka 600 kroner ekstra om måned….

    Lad os se hvad ( Du kan finde på i stedet….)

    m.v.h

    #114618
    NultopskatForfatter

    Den første betingelse for gratis rådgivening er at man tiltaler rådgiveren ordentligt !

    #114620
    AnonymForfatter

    Hør lige her , min ven .
    JEG HAR ikke brug for din hjlæp . og jeg er da ligeglad med om det en god eller dårlig ide…

    Det jeg oplev i mit liv gør at jeg nu nyder livet og slappe af.

    Jeg rejser med familien og jeg skal brug max penge til at de føler

    jeg elsker dem….

    Så min lille ven…bare rolig..jeg har ikke brug for din hjælp ,
    og jeg har omlagt lånet og det jo for sent alligevel…

    Det nytter noget at du eller andre rådgiver mig…

    tak fordi du skrev og tak fordi du svarede..

    M.v.h

    #114622
    AnonymForfatter

    Jeg har et F5 , og jeg ved ikke om jeg skal omlægge nu eller vente.

    Jeg har læst dit inlæg ( SDO ) , og nu er jeg forvirret .

    Jeg forstå ikke hvad får du ud af det , jeg vil meget gerne høre om det kan betale sig at omlægge til et 6% eller vente.

    Er der nogem der kan hjælpe her::?

    tak

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.