Vi vil flytte sammen… men hvordan?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87774
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg er begyndt at snakke en del om at flytte sammen, men vi er begyndt at tænke lidt på hvordan vi gør det bedst muligt?

    Hun: gudeskøn og med en 1-værelses ejerlejlighed

    Mig: Villa med afdragsfrit flekslån med en hovedstol på 1.800.000

    Planen var at hun ville sælge lejligheden og flytte ind hos mig; den del har vi på plads. Men hvordan skal vi klare den?

    En mulighed var at hun flytter ind og betaler mig husleje. Det er umiddelbart den nemmeste løsning, men på denne måde får hun intet (udover tag over hovedet) ud af de månedlige udgifter.

    En anden mulighed er at hun går i banken og lægger halvdelen af husets værdi hvorved vi får to? lån i huset som vi begge afdrager på og herved nedbringer hovedstolen (dvs. vi får begge noget for pengene).

    Vi har også snakket om vi måske skulle have fat på en advokat der kunne opstille en kontrakt og på den måde få styr på papirarbejdet.

    Men er der en anden mulighed der ligger lige til højrebenet som vi ikke lige har kunnet gennemskue? Eller skal vi ned og snakke med realkreditinstituttet og høre hvad de siger?

    Forslag modtages med kyshånd.

    Mvh.

    #113512
    AnonymForfatter

    1) Hun kunne leje sin lejlighed ud – derved kan hun både betale dig husleje og stadig afdrage på sin gæld i lejligheden.

    2) Du er den eneste der kan låne i dit hus -hun kan altså ikke få et lån i dit hus.

    3) I kunne lave skøde om på huset således I begge ejer det, hun kunne så give dig det hun har i overskud på lejligheden og i kunne hæfte 50
    /50 på det nye lån og en advokat kunne ordne resten.

    4) I kunne begge sælge og købe noget nyt sammen.

    Der er mange muligheder og jeg lover jer at I ikke er de eneste der har været i den situation ;o)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.