hvorfor kun 60% realkredit

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87753
    AnonymForfatter

    vi har en gæld på 750000kr ( biler og skilmisser) en kontant beholdning på ca 275000kr. vi er ved at bygge nyt hus efter vi har solgt det gamle.prisen er 2200000 kr for det. der er kun 2 realkreditter der vil være med og det kun med 60%. i det gamle hus havde vi 80%.i totalkredit og de vil ikke være med denne gang. vores rådighedbeløb i det gamle hus var på 10000 kr med 3 børn. i det nye hus 12000 kr med 2 børn. hvordan kan det være????????

    #113150
    AnonymForfatter

    grundene til 60% kan være flere.

    En af dem kan være at når et realkreditinstitut låner ud til personer og under 60% så skal der ikke tages højde for økonomien. Umiddelbart lyder det ikke til at kunne være grunden da jeres rådighedsbeløb lyder fornuftigt.

    En anden grund kan være byggeriet – hvis realkredit mener at det er i så dårlig stand at det kun kan bære 60%. Det er jo ikke tilfældet her – da det er nybyg.

    En tredje grund kan være grunden – er den f.eks. forurenet?

    #113160
    AnonymForfatter

    nej det er ingen af delene.ejendomsmægler skønner at salgsprisen efter overtagelsen vil være ca.2,400,000 kr alt er ok. har i dag fået oplyst fra BRF at vores samlede gæld er for stor.efter hus køb efter følgende beregning:
    gæld:2,700,000kr / indtægt:700,000kr =3,85 må ikke være meget over 3 ved køb af nyt.. men vores rådighedsbeløb er ok siger de????

    #113162
    NultopskatForfatter

    Jamen så har du jo fået svar, din indtægt er for lille i forhold til din gæld.
    Det svar vil du sandsynligvis få fra alle kreditforeninger. Banker er lidt mere flexible, men også dyrere.

    Løsning : Tjen noget mere, find noget billigere eller betal noget mere for et banklån.

    #113164
    AnonymForfatter

    3,85 lyder da ikke så overvældende.

    Min bank har bevilget mig med en gældsfaktor over 4, og der er 3 år endnu inden at min kæreste er færdig med at studere.

    Nultopskat – det er korrekt at han har fået svar, men derfor kan det jo godt være at man ikke forstår dette….

    ja, gå du i en af de store banker (min bankmand vil sikkert gerne hjælpe dig) ;o)

    #113180
    NultopskatForfatter

    Tja altså kreditforeninger vil meget nødigt overskride gældsfaktoren 3, Murstensbanker derimod er til at snakke med, men renten er også derefter, om noget ændres med SDO ved jeg ikke.

    #113182
    AnonymForfatter

    Hvad er det for noget vås? ;o)

    80% er da i realkreditinstitut uanset om det er gennem bank eller ej – og til fuldstændigt samme rente og vilkår!
    20% er så enten banklån eller pantebrev – 2 ting kreditforeningen ikke kan hjælpe med – og så vidt jeg kan regne ud så er der ingen udbetaling inde i billedet.

    #113184
    AnonymForfatter

    altså jeg lægger selv 10% og skal så have finanseret 30% i bank/pantebrev og 60% i kreditforeningen..

    #113190
    AnonymForfatter

    Find du hellere et andet realkreditinstitut gennem en bank og få 80% belåning og pantebrev/banklån for resten.

    #113260
    AnonymForfatter

    nu har Nordea den til vudering, men der er ingen der vil deltage med 80%

    #113262
    AnonymForfatter

    Men de vil gerne give dig resten på banklån ikke???

    #113264
    AnonymForfatter

    nej kun som pantebrev, men det er dem der vil skaffe det nogle har en pantebrevs samarbejds partner

    #113266
    AnonymForfatter

    Kan du høre det lyder mærkeligt?

    Du må ikke låne 4 millioner i realkredit, kun 3 men til gengæld vil vi gerne låne dig 1 million til en højere rente???

    Kontakt min bankmand :o)))))

    #113270
    AnonymForfatter

    det vil jeg gerne send mig bare oplysninger på ham
    min mail poul_alexandersen@hotmail.com og på forhånd tak

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.