Gæld som fælge af ulykke.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87731
    AnonymForfatter

    Min historie er den at jeg kom ud for en arbejdsulykke i 2004. Dengang var min gæld på ca. 50.000 kr. Idag sidder jeg med en gæld på 600.000 kr. som en direkte følge af min ulykke. Jeg står til at få en erstatning på +1.000.000, men sagen trækker desværre ud. I mellemtiden stiger og stiger min gæld bare.. Inden min ulykke fik jeg ca. 32.000 udbetalt, og nu får jeg 9.600 udbetalt. Men fordi en indtægter falder, falder ens udgifter desværre ikke med.. Har mistet hus, bil, kone… ALT. Er der nogen har har den mindste idé om der er nogen steder hvor man kan få samlet ALT sin gæld, så man ikke skal betale 4947 steder??? Af uransaglige grunde har jeg holdt mig ude af RKI, men det kan jo sikkert ikke blive ved.

    #112574
    AnonymForfatter

    Det sidste spørgsmål ‘samle al sin gæld’ er så hyppigt stillet, at det næsten er en hån mod folk der svarer, når du stiller det igen. Du kan se i tidligere spørgsmål, at der ikke kommer noget ‘godt svar’ på dette spørgsmål.

    Stikord: Kreditforeningslån, kontanthjælp fra kommunen, aktiv henvendelse til kreditorer. Måske kan du opnå rentefrihed eller bedre. I al fald kan du undgå rykkergebyrer, inkassoomkostninger etc.

    #112576
    AnonymForfatter

    Godt så.. Men så har åbenbart lige hånet dig, for du har jo svaret på spørgsmålet, din tosse.

    #112578
    MichaelForfatter

    Jeg kan ikke hjælpe dig og det er der næppe andre der kan heller. Jeg kan dog undre mig over, at du overhovedet havde en gæld på 50.000 med en indtægt på 32.000 efter skat? Det svarer til en bruttoløn på omkring 60-70.000 om måneden? Du må da have haft et enormt forbrug eller et alt for dyrt hus, som du ikke har været istand til at skære ned på efter ulykken. Om du samler gælden kan være ligegyldigt nu: Renteudgifterne vil minimum beløbe sig til 4-5000 kr. om måneden alligevel med et billigt lån. Dit eneste håb er en afslutning på erstatningssagen således, at du kan betale al gæld ud.

    #112612
    AnonymForfatter

    Svar til REB :

    Hvis din gæld efter ulykken udelukkende er vokset pga. af manglende
    indtjening, og du kun har udsigt til overførselsindkomst i mange år
    frem, vil jeg råde dig til at søge gældssanering med hjælp fra en
    rådgiver/advokat, og det er ikke dyrt, men kan endog være gratis.
    Start herfra og lad være med at lave aftaler med dine kreditorer
    om evt. betaling, når og hvis du får erstatning, fordi erstatnings-
    beløb ikke indgår i behandlingen af gældssanering, og ikke mindst
    fordi erstatningspenge er kreditorbeskyttede sålænge de ikke sammen-
    blandes din daglige økonomi.
    Dvs. såfremt du f.eks køber en bil for dokumenterede erstatnings-
    midler, vil bilen være kreditorbeskyttet.

    Håber at dette svar kan være dig til hjælp, og jeg kan da oplyse,
    at jeg taler af erfaring, idet jeg har gennemlevet en lignende
    situation, og i dag er jeg gældfri og har alle erstatningspengne
    i behold.

    #114792
    AnonymForfatter

    Det er fuldstændig uforsvarligt at din forsikringsag er trukket så langt ud. Jeg ville for det allerførste få mig en bedre advokat, derefter sørg for at kunne bevise at din gæld er vokset som følge af denne sag ikke er blevet afsluttet i tide. Forsikringsselskabet der nøler vil således kunne drages til ansvar for denne.

    De vil kunne pålægges og betale dine omkostninger samt evt værdistigninger du har tabt som følge af salg af dit hus.

    Du får ikke gældsanering med udsigt til en erstatning, så dette er et råd du ikke skal følge.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.