Sløvhed ifm indhentning af tilbud

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • T JForfatter
    Indlæg
  • #96377
    T JForfatter

    Hej
    I forbindelse med køb af bolig sender jeg min nuværende bank en mail den 5. februar hvor jeg beder dem “…lave et officielt tilbud til os. på et 30 årigt 2% afdragsfrit lån, hvor kursen pt. ligger på 99,3."
    Får besked om at banken skal lave en intern vurdering af ejendommen og at jeg derfor senest den 11. vil modtage tilbuddet.
    Da jeg stadig ikke har hørt fra dem den 13. kontakter jeg banken og spørger om status på tilbuddet. Der får jeg så følgende svar: “Der er p.t. lukket for udstedelse af 30 årige 2% med afdragsfrihed, da kursen er over 100, så jeg holder øje med når den åbner og sender et tilbud til dig."

    Kan jeg holde banken ansvarlig for at de ikke reagerer hurtigt nok. Jeg mener kursen er gået over 100 den 12 eller 13. Er der et sted hvor jeg kan se præcist hvornår kursen er gået over 100?
    På forhånd tak.

    #231729
    MichaelForfatter

    Selvfølgelig kan du da ikke det. For det første har du ikke lidt noget tabt og har derved intet grundlag at holde banken ansvarlig på. For det andet kunne kursen ligeså godt være gået over 100 d. 10/2 eller hvilken som helst anden dag.

    #231731
    testForfatter

    Ok du har hul i taget og beder en tømrer om er tilbud på en reparation. På trods af travlhed loves det til ugen efter . 3 dage over termin rykker du for tilbudet og det oplyses at det er fravalgt at lave tilbud til dig. Du sagsøger tømre fordi dit hus nu er ødelagt. Nej uanset om du så havde lidt er tab kan et manglede tilbud aldrig give den der skulle ha lavet tilbudet noget ansvar.

    I øvrigt forstår jeg ikke har hvorfor du indhenter til efter en handel og ikke før

    #231732
    T JForfatter

    Mange tak for svar. @test: Jeg havde også bedt om tilbud inden handel men fandt ud af at det kun er “beregninger" og anses ikke som et officelt tilbud.
    God dag!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.