Bidragssatser

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • runge123Forfatter
    Indlæg
  • #96370
    runge123Forfatter

    Hej,
    Vi står og skal vælge ny bank til et huskøb. Vi skal låne ca. 3 mio og har ikke brug for banklån – kun realkreditlån. Vi snakker pt med Nordea og Arbejdernes Landsbank og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge baseret på bidragssatserne.

    Arbejdernes Landsbank:
    Totalkredits bidragssats er: 0,7376%
    Men AL tilbyder 0,15% i Boligbonus og samtidig 0,15% i Kundekroner fra Totalkredit
    Dvs. en samlet bidragssats på 0,47% hos AL

    Nordeas bidragssats er: 0,675%
    Hvis jeg så vælger AL, så er det ca. 6000 kr. billigere om året – problemet er at de ekstra rabatter kun er garanteret i 2019, og der er således ingen garanti for det fremadrettet.

    Omvendt er Nordea så ca. 4000 kr. billigere på oprettelsen af lånet her og nu.

    Hvad bør jeg vælge?

    #231706
    Ms2900Forfatter

    Hvor længe er Nordeas bidragssats garanteret:) ?

    #231708
    agtkForfatter

    Jeg Overvejer at købe et ældre hus. (Håndværkertilbud).
    Jeg har en større opsparing i banken og kan sådan set godt købe det kontant.
    Men i salgsopstillingen står der, at jeg har mulighed for at overtage:
    realkredit Danmark obligationslån 4%
    Restgæld 1.042000
    Kontantværdi 1.065.000
    Restløbetid 16,75 år

    Skal jeg sige ja til det eller optage et nyt realkreditlån? Hvad kan bedst betale sig?

    Da jeg har pengene i form af forskellig lavforrentet opsparing, så kan jeg også vælge at købe huset kontant, men er det en god ide, når renten på boliglån er så lav?

    #231709
    testForfatter

    løsningen er vel at regne de forskellige scenarier igennem og ta det billigste. Virker det ikke som den rigtige løsning så slå med en terning.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.