Huskøb og istandsættelse som privat investor eller ApS?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #96348
    AnonymForfatter

    Hej alle vidende herinde
    Jeg har et spørgsmål angående huskøb. Jeg er håndværker og overvejer at købe et håndværkertilbud (foruden vores eget hus med realkreditlån, som vi bor i) som investering. Efter istandsættelse vil jeg gerne sælge igen. Hvordan finansierer man det bedst? Hvad er forskellen for mig, hvis jeg hhv. er privat og som alternativ opretter et enkeltmandsfirma/Aps, som køber og istandsætter huse? Som privat ejer er det jo oplagt med et Realkreditlån; har ca. 700.00 i opsparing til udbetaling, istandsættelse, m.v. Men ved ikke rigtig, hvad man kan få af kreditter som erhvervskunde? Overvejer at sige mit job op og kun leve af dette istandsættelsesarbejde. Men er det realistisk?
    Alle gode råd modtages gerne.
    Bedste hilsner
    NyInvestor

    #231629
    morsdrengForfatter

    Kontakt en revisor for at få udarbejdet et budget og en forretningsplan m.m., det vil banken også forlange

    #231637
    peter holm larsenForfatter

    Tror de vil opdage det er meget svært at tjene penge på istandsættelse. Selvfølgelig kan man tjene noget – men meget sjældent nok til at skabe en lønindkomst. En af årsagerne der medvirker hertil, er at man vil rive noget ud som har en værdi måske lav, men alligevel nogen værdi. Det du bygger ind som nyt, vil en købe sjældent tillægge 100% værdi, da det måske kun delvist svarer til deres ønsker.

    Vi købte selv et hus fra en håndværker der havde købt et hus for 1,4 mio. kr. – og dokumenteret til- og ombygget samt totalt istandsat huset for 800.000 kr. i materialer. Derudover havde han brugt 2 år på opgaven dog kun på deltid men med flere af hans håndværkerbekendte. Salgsprisen endte vi at blive enige om lå på 2,3 mio. kr. Så efter købs og salgsomkostninger og finansieringsudgifter, ejendomsskatter mv, var der med garanti ingen fortjeneste til ham.

    Han var bestemt heller ikke tilfreds – men havde ikke råd til at ligge inde med 2 ejendomme, den ene kun til salg – så efter 1 års til salgs skilt på huset, var hans eneste mulighed at sælge til den pris – da banken sagde stop og kassen var tom. Naturligvis super synd hos ham og familien – men viser hvor farligt det kan være for armatører.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.