Udskrifter mv. fra tidligere bank.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • alaxForfatter
    Indlæg
  • #95915
    alaxForfatter

    Jeg er netop flyttet fra Middelfart Sparekasse, hvortil jeg kom fra SparNord Bank for et par år siden.
    Begge steder har jeg måttet konstatere, at alle breve mv. fra banken til mig er utilgængelige efter, at NetBank-adgangen er/blev lukket.
    Har nogen erfaringer hermed og hvad er min ret?

    #227792
    testForfatter

    Der må være dit egent problem

    #227794
    alaxForfatter

    Tak for svaret.

    Ikke helt mig eget problem, synes jeg. Der er tale om et principielt problem, som mere eller mindre alle ‘banknomader’ bliver udsat for og kunne have en interesse i. Det principielle er:

    *** Hvem ‘ejer’ dokumenterne, som banken har lagt i din ‘netboks’ ? ***

    Selvfølgelig kunne/skulle jeg have udskrevet/gemt disse dokumenter inden netbanken ‘lukkede’, men hvem gør det?
    Banken skal forpligtes til at varsle lukningen og bedst af alt tilbyde en mulighed for at eksportere samtlige eller udvalgte dokumenter til egen PC eller eBoks. Eller skyldes det manglende råd fra modtagerbanken – “Husk nu at ….."?

    Står jeg, som Palle, alene i verden med dette problem?

    #227796
    MichaelForfatter

    Banken har pligt til at gemme data vedr. dit kundeforhold i en årrække (ved ikke præcist hvor lang tid). Banken er på ingen måde forpligtet til pr. automatik at sende dokumenter og andet fra din gamle netbank til dig. Hvis du ønsker disse data kan det fremskaffes mod et gebyr til din gamle bank så kontakt dem hvis du ønsker dette.

    #227798
    alaxForfatter

    Tak for svaret!

    #227874
    Rikke Møller (1)Forfatter

    Nogle der kan anbefale en god, serviceminded og solid bank i Holstebro..??
    Har siden jeg var 6 år haft jyske bank og er 40 år den dag idag. Har ALDRIG haft problemer, men så gik min rådgiver desværre på pension. Siden har jeg skiftet 4-5 gange, og nu har jeg undskyld sproget en ung smart snothvalp..

    #227876
    testForfatter

    ps i danske bank kommer alt fra banken da i e boks. er der virkeligt nogen banker der gør det anderledes?

    #227878
    testForfatter

    bank uden en ung snothvalp? svært at svare på. Findes de ikke over alt nu til dags? Er det en måske kunne det være en trøst at vi selv var det engang?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.