Skift af bank – Fra Nordea

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • LabamaForfatter
    Indlæg
  • #95794
    LabamaForfatter

    Hey

    Har for evigt og altid været kunde i Nordea og har altid betalt mine penge til banken og til tiden.
    Endte med en stor gæld efter et hussalg midt i krisen.
    Det tog mig så 7år at komme ud af gælden. er lige blevet gældsfri =)

    Endte med forbrugslån på 410.000kr til 10.25% i rente og lige siden har banken ikke været til at hugge og stikke i med
    nedsættelse af rente. (dvs. jeg har smidt RIGTIG mange penge i Nordea)

    Fik i år solgt en masse aktier hvor jeg smed det ind på gælden og blev gældsfri.
    Ugen efter modtog jeg et brev om at nu var jeg IKKE fordels plus kunde i banken da jeg ikke opretholdte
    min del af aftalen :/
    Efter at jeg hele mit liv har haft bank der og lige smid en masse masse penge i banken….
    så nu skal jeg betale netbank, kort osv…..
    Tak for det…

    Plus at jeg har haft 8 forskellige bankrådgivere de sidste 10år og det er jeg også pisse træt af.

    SÅ…… nu det tid til at skifte bank.

    ————————————————————————–

    Jeg har ingen gæld og regner ikke med de næste par år at skal købe hus eller bil.
    En af mine kriterier er at de skal have netbank.. og en rimelig anvendelig en.
    Meget gerne en app da jeg brugte den en del hos Nordea.

    Nogen gode forslag ?

    Danske Bank er jeg ikke så glad for… kender flere hvor de stærkt fraråder mig af gå til Danske Bank.

    På forhånd tak.

    Fortsat god dag =)

    #226744
    MoneybabeForfatter

    Hej Labama

    Da skulle du måske alligevel prøve Danske Bank.
    Du skriver, at du meget gerne vil bruge app.
    Danske Banks netbank app vil du opleve som et kvantespring i forhold til Nordeas mobil app.
    Hvis du også anvender netbank, vil du også få en stærk oplevelse.

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article9528745.ece

    Danske Bank har været på en lang rejse og er er det stadig. Jeg er sikker på, at du vil kunne lide den nye Danske Bank.

    Bedste hilsner

    Moneybabe

    #226746
    JesperTotForfatter

    Vi skiftede til Middelfart Sparekasse, ligeledes fra Nordea. Har kun positivt at sige herom. Nordea var vi ikke imponerede af til sidst. Bruger ikke banken/har kontakt med banken ret ofte, men alligevel formåede Nordea og deres bankrådgiver en total mangel på kundeservice.

    Brugte Mybanker til at få det bedste tilbud.

    #226748
    Nordea DanmarkForfatter

    Kære Labama
    Jeg arbejder i Nordea, og jeg har med stor interesse læst dit indlæg her. Det lyder som om, du har haft en rigtig dårlig oplevelse med os, og det vil vi meget gerne have lov til at snakke med dig om, så vi kan se, om vi ikke må få lov at rette op på det?
    Hvis du er interesseret i en snak med os, skal jeg bede dig udfylde dine kontaktoplysninger her, så ringer vi til dig hurtigst muligt.
    http://bit.ly/1F5Gcfn
    Venlig hilsen Pernille Dehn, Nordea Danmark

    #226750
    morsdrengForfatter

    I stedet for at debattere på dette forum burde Nordea bruge kræfter på en ordentlig uddannelse af sine ansatte og stoppe den meget aggressive salgspolitik man har haft i årevis samt overholde noget så vigtigt som god bankskik og alm. god og anstændig opførsel..

    Jeg har selv været ansat i Nordea i mere end 25 år, men alligevel har jeg siden jeg forlod banken været udsat for flere uheldige sager, bl.a. betaling af faktura fra bankens samarbejdspartner UDEN at kundens tilladelse til betalingen forelå. Banken har oven i l købet skriftligt bekræftet, at dette var almindelig praksis i forthold til den pågældende samarbejdspartner. Sagen kulminerede med at Nordea brød sin tavshedspligt og ikke blot orienterede sin samarbejdspartner om indholdet af en samtale med mig, men ligefrem misinformerede denne, fordi den pågældende medarbejder i banken slet ikke havde fattet hvad det drejede sig om, nemlig at uautoriserede betalinger STRAKS skal tilbageføres af banken.

    Der er tydeligvis sket en kvalitetsmæssigt skred på personalefronten i banken og jeg kan IKKE anbefale nogen af blive kunden i den bank.

    #226752
    lap3520Forfatter

    Hej Labama,

    Vi har samme oplevelse som dig – vi er dog stadig + kunder (selvom det jo blot er lidt rabatter)

    Vi har taget imod Nordeas undskyldninger, “udstrakt hånd", kontant kompensation og lovning af filial direktør om forbedringer. Kun for at opleve at vi for et par uger siden fik ny rådgiver igen (er holdt op med at tælle – men mindst nr 4 på ca 5 år). Første kontakt med vedkommende var start helt forfra 🙁
    Så efter 20+ år med samme bank (og lange perioder som tilfredse kunder) venter vi nu på “skift bank" tilbudene. Om det er billigere eller ej har ikke rigtig længere noget betydning, nu skal vi bare væk fra den rodebutik som Nordea desværre har forvandlet sig til

    Jeg håber, at du også finder en bank som værdsætter dig som kunde – held og lykke med det!

    #226758
    Michael09Forfatter

    De har også lige hævet gebyret for at bruge Visa i udlandet.. Så jeg siger også snart farvel og aldrig på gensyn til Nordea. Lader til at der i de største danske banker florerer en enorm grådighed, da de jo i forvejen har kæmpe overskud. Ulækkert !!

    #226760
    Nordea DanmarkForfatter

    Hej lap3520
    Jeg er virkelig ærgerlig over at læse om din oplevelse. Du lyder ret opgivende over for os, men hvis vi overhovedet har en chance for at få en snak med dig, vil vi meget gerne. Du er velkommen til at skrive dine kontaktoplysninger i linket her bit.ly/1F5Gcfn, så vender vi tilbage hurtigst muligt.
    Hvis du helt har opgivet os, vil jeg ønske dig alt godt fremover. Du er altid velkommen tilbage i Nordea.
    Venlig hilsen Pernille Dehn, Nordea Danmark

    #226886
    LabamaForfatter

    Tak for de mange tilbagemeldinger =) det er skønt.

    Jeg kan sige til Pernille at jeg er sikker på at det kommer ikke på tale… at der er noget at tale om desværre 🙁
    Det er tid til noget nyt.

    Jeg har det sådan.. at man er selv lidt skyld i det, man skruer ned på servicen, smider folk rundt fra rådgiver til rådgiver
    Man skal betale for alt… selvom man er det jeg kalder en GOD kunde i banken og har altid været det.
    Det gør at folk gør mere selv, ligger budget selv, betaler regninger selv, bruger mobil appen mere og simpelthen bliver
    mere og mere selvkørende og har derved lanmgsomt ikke brug for sin bankrådgiver… eller bank.

    Det var fantastisk dejligt dengang man havde “sin egen bankrådgiver" som kendte til ens økonomi og man havde et
    godt samarbejde med, men det er bestemt slut.

    Nu har jeg det sådan at nu kan det sku være lige meget om det er en der sidder i Hjørring… det rager mig en meter.. bare det er
    billigt… så skal jeg nok klare resten… bare netbanken er god og helst med app 😉

    Man er derved selv ude om det… folk daffer af og det har jeg også tænkt mig at gøre.

    Jeg har været kunde i noget der vel snart hedder 30år :/
    Det er mange penge.

    Jeg prøver at kigge på Danske bank… men dem har jeg ikke hørt så skide godt om.
    Nordea, Jysk og Danske bank…. er vist blevet for “store"

    Mvh.

    Ps. jeg er ikke sur…. jeg er bare skide skuffet 😉

    #226888
    testForfatter

    Vel man kommer jo nok til at få bank men jeg er meget tilfreds med DB,

    #227252
    kodenForfatter

    hvad skal man med en bank rådgiver?

    jeg har også Nordea og har altid haft og er snart på vej væk.

    deres netbank dur ikke og deres rådgivning er jeg ikke imponeret over.

    #227526
    henrik (183)Forfatter

    Pt. har jeg også Nordea og er ejer af et sommerhus, som jeg bor i hele året (opført som et helårshus) I de glade tider før krisen lånte jeg penge til køb af lejlighed i spanien, desværre gik bygherre konkurs og mit indskud endte med at være et forbrugslån. Nordea kræver de 10% i rente. Har fået vurderet sommerhuset og der er luft til at lånet (restbeløbet) kan komme ind under et boliglån. Nordea vil dog ikke være med til noget så har pt. kontakt til 2 andre banker som er ved at kigge på budgettet.

    #227590
    Allan Charles ThøgersenForfatter

    Er sgu også på vej væk fra Nordea/ erhverv har kig på sparkassen Kronjylland alle taler så godt om deres nærvær og deres langsigtede strategi om langvarige relationer.
    Har tænkt på det længe, men ikke kunnet ta mig sammen.

    Tak for opvågningen

    #227614
    Dennis kirk (1)Forfatter

    Konen og jeg har været kunde i Nordea i mange år og vi er det stadigvæk. Men vi (mest mig) er ved at være lidt træt af deres systemer og faste tilbud, det er stort set ikke til at forhandle om renter hos dem, jeg indrømmer at vi i en periode har haft lav vande i vores private økonomi, men vi har altid betalt alle regninger til tiden, på nær vores pantebrev (nordea priotet) som har været sat i bero i nogle (ca 4) år nu. Vi gjorde selv det for lidt over 2 år siden, at vi omlagde vores totalkredit fra 5 % til 3 %, dengang måtte jeg selv lave de fleste beregninger samt at jeg fandt ud af at det var et bedre lån, ikke noget med at man (nordea) kontaktede os for at fortælle om nyere /andre muligheder og vi kunne heller ikke få lånet ind under Nordea’s tag. Når dette så er sagt, så er jeg faktisk mest træt af at der er så lange svar tider fra bankrådgiveren, man kan skrive en besked til dem om tirsdagen, og så vender de måske tilbage til en om fredagen eller om mandagen, og sådan har det været i lang tid. Måske vi bliver hos Nordea mange år frem, men en såkaldt diplomat, det bliver jeg aldrig for dem. Gad vide om andre banker også er sådan.

    #227664
    Thomas UlstrupForfatter

    Jeg også i Nordea og er godt nok ved at være træt af dem. Jeg har alt i Banken og har en rigtig god økonomi. 2 Boliger og en stor Pension opsparing og en rigtig god indkomst. Men det måde man bliver behandlet på af ens Bankrådgiver er helt hen i vejret. Han er Fræk og man bliver talt ned på. Så jeg er nok ikke kunde ret lang tid mere i Nordea.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.