Skattemappe

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • MariajensenForfatter
    Indlæg
  • #95566
    MariajensenForfatter

    Hej,
    Vi har tænkt på at skifte bank, og har derfor taget kontakt til den bank vi kunne tænke os, og vi har aftalt et møde. Så fik vi listen over de dokumenter som vi skal medbringe. Det er så her jeg bliver lidt gammeldags. Vi skal have lønsedler og nemid med, for så kan de finde alle oplysninger i skattemappen.
    Har ikke skifter bank siden jeg blev 18, så det er en del teknologiske år siden, og er opdraget med at skattemappen er ens helt personlige oplysninger.

    Så er der nogen der ved hvilke oplysninger man åbner for? Er det hele den venstre side under skatteoplysninger, eller er det årsopgørelsen man åbner for.?

    Har intet at skjule, men synes lidt det er lidt grænseoverskridende at en fremmed bankassistent skal åbne for hele min skattemappe. Vi har ingen bankgæld osv, kun et billån. Så absolut intet at skjule, men det er nok bare mere en personlig grænse for hvad en fremmed skal åbne for.

    Takker for alle svar.

    #224062
    testForfatter

    når man skifter bank har banken brug for oplysninger og det er primært banken som sælger der har muligheden for at bestemme hvad den har brug for. Naturligvis er godskik, finansrådet og øvrige lovgivning også en faktor.

    Det tænker jeg vi er enig om. En mulighed er at medbringe disse oplysninger på papir og ja det var hvad vi gjorde i gamle dage.

    I dag har du så muligheden for at give en rådgiver adgang til at se og modtaget dine oplysninger fra skatte mappe. Da jeg f.eks. gerne ville ha et ekstra kredit kort søgte jeg om det via netbank og fik så en anmodning og at give adgang til min oplysninger via skatte mappen, jeg gav adgang til (klippet fra min oversigt over hændelser i min skatte mappe)

    “Indkomstoplysninger fundet
    Skatteoplysninger fundet
    Årsopgørelse(PDF) fundet
    Ingen Restanceoplysninger på personen "

    så nej det er ikke alle oplysninger du åbner for og du kan selv bestemme hvilken oplysninger du åbner for, men det er jo velkendt at åropgørse og indtægts oplysninger er nødvendigt.

    Adgangen kan gå fra at gi en anden fuldmagt til de skatte mappe over at give læse adgang til at du som en bekræfter bankens anmodning til at få et øjebliks billede af dine Indkomstoplysninger som oven for.

    Tænker at det er ledt en misforståelse at en bankassistent skal åbne for din skatte mappe med din nemide. Den ene gang jeg har brugt systemet fik jeg en anmodning som jeg med men-ide bekræftede som gav den engang til overførsel af oplysninger.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.