Lukning af bankkonti

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • JenscbForfatter
    Indlæg
  • #95441
    JenscbForfatter

    Hej med jer

    Har skrevet til banken at jeg vil lukke min konti ned, har fundet en ny bank hvor jeg har fået registreret min nemkonto hos dem. Min gamle bank siger at jeg skal sige til min nye bank at jeg vil have flyttet mine konti og så vil de lukke dem. Er det normal procedurer? Synes selv det lyder mystisk.

    #222296
    JenscbForfatter

    Virker bare underligt, hvis jeg skal skrive en email eller lign. om at vil flytte mine konti, nu når det hele virker som det skal.

    #222312
    testForfatter

    Der er enten dig selv eller den nye bank der vælger din nye konto som nem konto.

    Enten kan du få den nye bank til at lukke dine konto i den gamle og overflytte dine PBS aftaler.

    Eller du man selv lukke alt i den gamle bank efter at du har tømt kontierne. Der vil nok kræve enten et personligt fremmøde eller legimation sendt med brevet,

    Der sidste var hvad jyske bank forlangte af mig,

    #222314
    morsdrengForfatter

    Hvis man vil flytte bank går man ind i den nye bank, underskriver en overførselsbegæring om at kontiene, evt. lån/gæld med sikkerheder og PBS aftaler mm. ønskes overført og afleverer diverse hævekort m.m. Bankbøger og checkhæfter afleverede man også tidligere, men det er næppe aktuelt længere. Herefter ordnes det praktiske mellem den afleverende- og modtagende bank.

    Ønsker man blot at lukke kontiene i sin nuværende bank, er dette alene et forhold mellem banken og kontohaver, men det kræver naturligvis at banken opgør din eventuelle gæld og indestående og at du herefter betaler gælden eller får dit tilgodehavende udbetalt. Også her skal kort m.m, afleveres,

    Noget tyder på, at du har “sat dig mellem 2 stole" og at grunden til at dine konti kun kan overføres til en anden bank er, at du enten har overtræk eller gæld til din nuværende bank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.