Betaling af låneoprettelse ved at skifte bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95026
    AnonymForfatter

    Kære Alle,

    Jeg står i den situation at jeg overvejer at skifte bank, da jeg ikke føler at renten hos min nuværende bank er god nok.

    Jeg har været i kontakt med flere forskellige banker og har fundet en der har givet mig et godt tilbud.

    Nu forklarer de mig dog, at jeg skal betale låneoprettelse på 4.500 kr.

    Ved godt der er nogle omkostninger i forbindelse med låne, men de tjener jo også på mig? Jeg vil derfor høre om I tror, at man kan forhandle sig til at undgå at betale låneoprettelse?

    Nogle erfaringer?

    #216684
    MichaelForfatter

    Alt (undtagen statslige tinglysningsafgifter) er til forhandling i en bank, men at betale én eller anden form for stiftelsesomkostning for et lån er ganske normalt.

    #216686
    BangeeForfatter

    Normalt er der gratis bankskifte på eksisterende gæld og normale omkostning ved evt forhøjelse i forbindelse med skifter.

    Omkostning til det offentlige (Tinglysning, og stempel) og andre (panthaverdekleration ) skal du som kunde normalt selv betale.

    #217002
    ABDForfatter

    Det er bare at sige til dem at hvis du ikke får den låneoprettelse gratis så finder du en anden bank, så skal de nok rette ind.

    #217008
    HalliHalloForfatter

    Velkommen ABD som ny aktiv skribent herinde.

    Nå, skal man være så ubehøvlet overfor sin bank? Jeg ville jo nok drøfte det i en lidt mere venlig tone, men sådan er vi jo forskellige.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.