Bankskifte – hvilken bank skal jeg vælge?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94036
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg er utilfreds med den høje rente på mit andelsboliglån hos Danske Bank, og har indhentet tilbud fra 4 forskellige banker: Alm.Brand, Arbejdernes Landsbank, Sparekassen Sjælland og Nordea. Indtil videre er det Alm. Brand bank der har givet mig den laveste rente på kun 4,5 %. Jeg er bare meget i tvivl omkring Alm. Brand og deres fremtid. Hvad synes I?

    #203238
    thsvForfatter

    Du skal vælge den bank du er mest tryg ved og som giver den rente du helst vil betale.

    Jeg ville nok kontakte Swedbank, når det er en andelsbolig, der skal belånes.

    Hvor stort er dit lån i andelsboligen?

    Hvilken rente betaler du hos DB?

    #203240
    AnonymForfatter

    Jeg er mest tryg ved en stor velkendt bank 🙂

    Swedbank er ikke en mulighed pga renteswap.

    Lånet er ca. på 477.000 kr. lige pt.

    Renten hos DB er 7,4%.

    For 10 min siden ringede Alm. Brand for at sige at de bliver nødt til at trække sit tilbud tilbage pga renteswap.

    #203244
    thsvForfatter

    Forelæg Nordeas og ALs tilbud om rente for DB, måske de vil matche deres rentesats.

    Og kunne være smart, at du havde nævnt, at der var renteswaplån i foreningen, som udelukker en del banker med god rente.

    #203250
    AnonymForfatter

    Ja, det vil jeg prøve 🙂

    Tja det med renteswaplån er ikke en hemmelighed. Det kan de læse i dokumenterne fra andelsboligforening.

    #203276
    HalliHalloForfatter

    Bare rolig Amy, du vil med garanti få et godt tilbud i Danske bank, så du ikke behøver at flytte.

    Bare mærkeligt at du ikke har forsøgt det før du spørger 4 andre banker eller hvor mange det nu var.

    Danske Bank sætter altid udlånsrenten meget højt i håb om at folk ikke brokker sig. Gør de det, sætter de den i de fleste tilfælde ned. Derfor bør man så vidt muligt gå efter de banker, der har faste renter for alle.

    #203286
    AnonymForfatter

    okay – jeg håber at de er villige til at sætte renten ned fordi jeg er en god kunde for dem. Jeg har faktisk skrevet til dem i dag, mon ikke de ringer snart.
    Jeg har fået en lille rentenedsættelse for et år siden men jeg er ikke tilfreds og de var ikke interesserede at gå ydereligere ned på det tidspunkt.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.