Bankskift

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ChrisMForfatter
    Indlæg
  • #93402
    ChrisMForfatter

    Jeg bor med min kæreste i hendes andelslejlighed, hvor der skyldes 588.000 kr.

    Den årlige norminelle rente er i vores bank 7,502 %

    Jeg kan se at hos Arbejdernes landsbank koster det i intervallet 500.000-999.999 kr. mellem 5,9 – 6,2 % ÅOP.

    Vi vil gerne flytte i hus, gerne til foråret hvis økonomien tillader det, men kan i så fald betale sig at skifte bank?

    Arbejdernes landsbank er ikke nødvendigvis billigst til finansiering af huskøb.

    Vores nuværende bank er Nykredit, men grundet en useriøst og overfladisk kontaktform med vores rådgiver, har vi ikke noget særligt tilhørsforhold der.

    #192582
    thsvForfatter

    Nej!

    Omkostningerne til låneomlægning er meget højere end rentebesparelsen på blot 6 måneder.

    #192584
    ChrisMForfatter

    Nu ville der ikke være tale om en låneomlægning, men en oprettelse af nyt lån? så min tanke var at man måske kunne forhandle.

    Eller at banken gerne ville overtage lånet, uden omkostninger. De tjener jo trods alt meget på renten.

    Men efter en samtale med Arbejdernes landsbank, har jeg fundet ud af at vi ikke lever op til deres krav om rådighedsbeløb, som hedder 15.000 kr, for 2 voksne.

    Vi har “kun" 12.000

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.