Bankskifte – hvad bruges årsopgørelse egentlig til?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93353
    AnonymForfatter

    Ja som overskriften indikerer, vil jeg bare vide hvad årsopgørelsen egentlig bruges til. Hvad kan min kommende bankrådgiver se på årsopgørelsen, udover om jeg skylder noget i skat?

    Vh. Johanne

    #190978
    OpgaveForfatter

    Bl.a.
    – Hvad du tjente sidste år (om du havde en fast indtægt).
    – Hvad du havde stående af indlån i banker
    – Hvad du havde af gæld til banker/kreditforening
    – Om du betalte til fagforening/a-kasse
    – Oplysninger om din bolig (hvis du har en)

    #190982
    testForfatter

    Kik på din årsopgørelse via told og skats tast selv service

    #190998
    AnonymForfatter

    Jeg sender altid Årsopgørelsen kun til http://www.skat.dk/tastselv klipper resten væk.

    Banken skal kun bruge din adresse-dokumentation.

    Hvad rager øvrige oplysninger banken ?

    #191000
    AnonymForfatter

    der skulle have stået:

    Jeg sender altid Årsopgørelsen der hvor der står http://www.skat.dk/tastselv under skatteoplysninger øverst til højre incl. din adresse og klipper resten væk.

    #191024
    HalliHalloForfatter

    Ved et bankskifte vil de fleste banker nok forlange at se en årsopgørelse, jeg tror at det er standard nu om dage. Men hvis du oplyser, at du ikke skal låne eller have udstedt kreditkort o.l., så vil de nok se bort fra opgørelsen, hvis man udtrykkelig anmoder om det.

    Men hvorfor ikke bare sende en kopi, der er vel ikke noget hemmeligt ved den?

    #191044
    thsvForfatter

    Banken kan se din gæld, formue og indkomst mm.
    Men nu er du jo ung, og formentligt studerende endnu eller har lav indkomst endnu.
    Skal banken give f.eks. en kassekredit er det jo rart at vide om du skylder andre penge.
    Banken skal jo helst have sikkerhed for at du betaler det lånte beløb tilbage.
    Selv et Dankort kan jo overtrækkes og på den måde kan banken påføres et lån de ikke ønsker.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.