Oplysninger ved bankskift

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91443
    AnonymForfatter

    Er der nogle der præcist ved, hvilke oplysninger der bliver sendt videre fra bank til bank når man skifter?
    Jeg tænker fx på sagsmappen med kundehistorik, kontobevægelser, referat af møder, evt. afslag på lån osv…

    #160694
    AnonymForfatter

    Jeg havde engang den “sorte bog", sådan én havde alle banker/advokater stående, den var forgængeren for Ribers Kredit Information, da jeg flyttede spurgte jeg RKI om de ville have bogen til deres historiske bibliotek, det ville de gerne og jeg fik 3 fl. vin.
    Hvad der stod i den: Forespørgsler på oplysninger om personer/firmaer: Om x var god for 100 kr.
    Den her sætning grinte jeg af: Pg ejer intet, kredit over 100 kr frarådes. Er i Frelsens Hær og han er en person der slet ikke skulde have kredit !

    Svar til dig: jo bankerne gemmer deres sagsmapper og ved forespørgsler fra andre, “sælges" oplysningerne videre ! Det er normal fremgangsmåde også idag.

    #160706
    AnonymForfatter

    Intet går direkte fra den ene bank til den anden. Der er totalt tavshedspligt. Finder du ud af at der er overført informationer, vil jeg straks klage.
    Visse informationer går gennem finanstilsynet. Hvis du har restancer, eller været skyld i et tab til en bank, bliver det registreret af finanstilsynet. Skulle en anden bank vælge at give dig lån, vil finanstilsynet kontakte den nye bank, for de så skal kunne bevise at de har lavet en ordentlig kundevurdering.
    Men der går ikke en mappe fra din nuværende rådgiver og over til den nye i en anden bank.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.