Sammenlægning af gæld – evt. bankskifte…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89402
    AnonymForfatter

    Hey hey..

    Kunne godt tænke mig hvis der var en venlig sjæl som evt. kunne hjælpe.

    Sidder i dag med fast arbejde – ca. 320.000 før skat i indtjening og orden i min økonomi via netbank og PBS. Står ikke i RKI.

    Har snakket med min nuværende bank, Nordea, om at sammenlægge min gæld pålydende 210.000 kr. hos dem for at få endnu mere styr på det og ikke mindst knaldet gælden hurtigere af og komme ind på et større afdrag, men de afviser mig blankt.
    Har lagt dokumentation for det hele – lagt budget og plan over rådighedsbeløb osv, men den går ikke.

    Nogle som har kendskab til en bank som evt. vil hjælpe mig i min sag eller har en god forbindelse.

    mvh

    #133520
    AnonymForfatter

    Det er svært lige nu, grundet finanskrisen.

    Folk kan dårligt nok selv om de er solvente, dvs. skylder mindre end de har værdier for.

    Jeg tror du skal vente et års tid og få så meget af gælden høvlet ned som muligt, og så derefter snakke med Nordea eller en anden bank igen.

    Lige nu afviser næsten alle kunder, som har bare skyggen af insolvens over sig.

    #133542
    thsvForfatter

    Hvor stort er dit rådighedsbeløb?
    His det er i størrelsesordenen 6.500 kr om måneden (hvis du er enlig), så skulle der ikke være nogen problemer.
    Prøv evt. en Netbank eller den lokale bank i dit område (f.eks. Arbejdernes Landsbank).
    Men sjovt at bankerne ikke vil hjælpe folk med fornuftige planer nu, men for bare et år siden strøede om sig med udlån uden sikkerhed og uden strenge krav om Rådighedsbeløb.

    #133548
    AnonymForfatter

    hey hey.

    Naaah mit rådighedbeløb ligger dog kun på 5000 kr – men ud fra mit budget, er det egentlig ret godt. Ville gælden blive samlet hopper vi helt op på 7500 i rådighedsbeløb.

    Har prøvet at skrive og kontakte ret mange banker, men uden held.

    #133550
    AnonymForfatter

    Siden hvornår er Arbejdernes Landsbank blevet en lokalbank? I så fald er Danske Bank, Nordea og Jyske Bank da også lokalbanker.

    Og hvorfor skulle en lokalbank være bedre? Fordi de har dårligere styr på deres udlån?

    TT: Prøv at hør et par forskellige banker og se om der er noget at komme efter, men som nævnt er der nok ikke meget at gøre hvis man står med en negativ formue på et par hundrede tusinde.

    /Michael

    #133782
    AnonymForfatter

    Well well – hvis ikke jeg kan få samlet gælden – så ihvertfald bare skifte bank. Syntes Nordea giver dårlig råd og vejledning – og har ikke det mest fantastisk forhold til min nuværende rådgiver.

    #133798
    AnonymForfatter

    hej

    Hvis du f.eks skulle ud at købe hus, har jeg da ladet mig fortælle, at et rådighedsbeløb for en enlig skal være mindst 5000 til rådighed, så det er da noget skørt noget ikke at ville hjælpe med at samle gæld,når du har en afviklingsplan, der ser fornuftig ud. Jeg ville prøve at forsøge i nogle banker, det kan da højest give et nej, måske finder du pludselig en bank, der kan og vil.

    Sådan er der jo faktisk mange der førhen også har gjort. En og to banker siger. f.eks. nej til huskøb og den 3. bank er lykkens bank. Prøv dig frem, Jeg er sikker på, at det nok skal lykkedes for dig til sidst.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.