SU-lån tilbagebetaling og investering?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • JoakimAndersenForfatter
    Indlæg
  • #95543
    JoakimAndersenForfatter

    Hej,

    jeg er lige startet på en 5-årig uddannelse, og jeg overvejer stærkt at tage max SU-lån – især fordi, at jeg har læst meget omkring det, og mange af mine CBS-venner også gør det.
    Lånet svarer ca. til 180.000kr, som jeg låner i løbet af de fem år. Men mit spørgsmål er, hvor meget skal jeg betale SAMLET, når jeg er færdig med uddannelsen? Og er det virkelig en god idé?

    Mange gange tak,
    Joakim

    #223566
    MichaelForfatter

    Altså, hvornår har det nogensinde isoleret set været en god idé at låne penge?? Hvis du har behov for at supplere din SU med et lån så gør det da endelig, men vær da klar over at et SU-lån ikke er andet end et lavt forrentet forbrugslån. Lån så lidt som overhovedet muligt for du skal betale hver en krone tilbage + renter. Hvor meget det så beløber sig til kan du vel spørge SU-styrelsen om.

    Alternativt kan du jo få dig et fritidsjob og komme ud af din uddannelse uden gæld. Så kan dine CBS-venner få lov at betale på deres gæld i årevis mens du kan se fremad mod fast ejendom, bil og rejser i stedet. Jeg ved da godt hvad jeg ville vælge.

    #223568
    JoakimAndersenForfatter

    Tak for svaret.
    Jeg glemte selvfølgelig at nævne, at jeg vil bruge det som en værende investering og ikke til “forbrug".
    Jeg har, som du nok kan regne ud, ikke stor erfaring med investeringer, men umiddelbart kan jeg forstå, at man enten investerer pengene i aktier eller sætter dem ind til en høj rente.
    Jeg læste, at en lektor fra CBS forklarede det “som et lån for fremtiden".
    Men igen tak for svaret.

    Joakim

    #223570
    MichaelForfatter

    Man får ingen høj rente nogen steder i dag. Aktieinvesteringer er forbundet med høj risiko og man skal ALDRIG nogensinde investere for lånte penge.

    Der findes ingen genveje til en nem fortjeneste. Koncentrer dig om dit studie og glem alt om smarte fiduser.

    #223572
    testForfatter

    Har godt læst hvad den person på CBS siger. Hvis det nu var så let at blive rig hvorfor underviser han så stadig. Har selv taget min hd på CBS og det bliver man altså ikke et investeringsorakel af

    #223586
    Chinaski82Forfatter

    4 procent i rente under studietid og 1 procent ved tilbagebetaling

    #223592
    testForfatter

    Tja og kunne man i dagens marked få en 100pct risiko fri forentning på bare 2 pct var mange glade.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.