Andelsboliglån eller Andelskredit

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • OneplusForfatter
    Indlæg
  • #95530
    OneplusForfatter

    Hej Mybanker 🙂

    Første tråd herinde.

    Skriver da mig og min kæreste lige har fået accept på et køb af en andelsbolig stående til 340.000

    Vi har i dette tilfælde fået tilbudt en rente på 4,45% hos Jyske Bank.

    Dilemmaet ligger nu i at de tilbyder både et normalt Andelslån og en Andelskredit!

    Umiddelbart har vi fået tilbudt den samme rente til begge typer lån, og mavefornemmelsen siger at andelskreditten klart ville være det smarteste.

    Er der nogle der har mod på at give en kort forklaring, og hvorvidt om der er nogle uforudsete ulemper ved en andelskredit?

    Første gang vi tager lån nemlig, så der er mange usikkerheder.

    Mange tak på forhånd, og god aften 🙂

    #223406
    thsvForfatter

    Andelskreditten bør være billigst, og i kan let spare omkring 2.000 kr årligt i renter, afhængigt af jeres indestående på budgetkonto mm.

    Fungerer jo ligesom en kassekredit, men check at der ikke er løbende provision eller højere stiftelsesomk.

    #223422
    HalliHalloForfatter

    Det er altid godt med en andelsboligkredit, hvis man da er god til at styre sin økonomi.

    #224312
    joekloForfatter

    Hej, jeg overvejer det samme. Min bank tager dog 1600,- for oprettelse (har i forvejen andelslån i banken som blot skal omdannes til en kredit). ÅOP er 5 % og provision er 0,500 % om året. Lyder det rimeligt i jeres ører, og er der mon noget at handle med?

    #224314
    Sandbæk FinansForfatter

    Provision bør man ikke betale – så går idéen ligesom af, at have det som en kredit.

    Fordelen ved kreditten er, at man kan modregne med f.eks. opsparing. I Jyske Bank kan man samle alt på én konto, der så kan deles op i 10 underkonti. Dermed kan man få en masse modregning. Ulempen er, at man kan miste overblikket – og det kan være svært sammenligneligt med andre banker.

    Renter og stiftelsesprovisionerne var nok også noget jeg ville se lidt ekstra på.

    /Brian

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.