saxo select

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • gebyrjagtenForfatter
    Indlæg
  • #95485
    gebyrjagtenForfatter

    Saxo Bank tilbyder nogle pakker eller måske puljer, der giver gode afkast, eksempelvis

    Discretionary Trading 61,51% (set over det sidste år), Global Stockpicker 27,14 % (set over det sidste år), Chart&Patterns 10,20 osv

    Har nogen herinde erfaring med disse ?

    #222766
    MichaelForfatter

    Et flot afkast er aldrig en garanti for at afkastet i fremtiden også bliver godt. Tab kan og vil altid forekomme.

    Det gælder alle investeringsprodukter.

    #222768
    gebyrjagtenForfatter

    Naturligvis, men jeg vil gerne høre om nogen har erfaring med køb/salg af disse eller andre af SAXO BANKs puljer

    Der er iøvrigt ingen tab på deres puljer siden starten. Men jeg kan ikke kopiere billeder/grafer herind.

    Men ad-hoc tab kan ikke undgås og heller ikke realistisk, men fx nogen ting kan KUN give gevinst, fx at have obligationer til udløb, have virksomhedsobligationer til udløb eller holde en balanceret portefølje i mindst 7 år. At der så kommer nogle måneder med tab (urealiseret) er ikke så relevant.

    Hvad mener du med at tab kan altid forekomme ? Tab undervejs har ikke noget med en langsigtet strategi at gøre, da det ikke kan undgås.

    #222800
    gebyrjagtenForfatter

    Nogle af SAXO SELECT strategier indeholder derivater (optioner,futures) men i tilfælde af konkurs – er derivater beskyttet på samme måde som aktier er beskyttet ?

    #222802
    MichaelForfatter

    Øh… aktier er sgisme da ikke beskyttet i tilfælde af konkurs?! Går en børsnoteret virksomhed konkurs er aktiernes værdi lig nul kroner.

    Men gå da til Saxo og stil dine detail-spørgsmål i stedet for herinde. De kan nok give dig et bedre svar.

    #222804
    gebyrjagtenForfatter

    jo aktier er dækket af indskydergarantien ved indskud på fx en investeringsforening, Går foreningen ned, er ens aktier i foreningen stadig ens egne aktier. Jeg taler ikke om at købe enkelte-aktier, men indskud i en forening.

    Jeg har snakket med saxo flere gange, men deres svar(mail) er korte og ofte henvisninger til lov/revisionsmateriale.

    http://dk.saxobank.com/Documents/Andet/Skatteoverblik-KPMG-2013.pdf

    #222806
    gebyrjagtenForfatter

    http://www.shareholders.dk/pdf/aktionaeren/Aktionaeren-juni-2010-vaerdipapir-depot-sikkerhed.pdf

    Her er lidt mere om indskydergaranti.

    Men mit egentlige spørgsmål til jer læsere er, om optioner også dækkes. Der er logik i, at hvis optioner er noteret på VP, så er det ens egne og derved bevares optioners værdi, selvom en bank går konkurs eller en inv.forening.

    #222810
    morsdrengForfatter

    Du har fuldstændigt misforstået indholdet af det link som du henviser til. Man oplyser alene, at de værdipapirer som du via dit Pengeinstitut har liggende i dit VP-depot og dit ejerskab til disse IKKE berøres af det VP-førende pengeinstituttets konklurs. Der er absolut IKKE tale om en garanti eller forsikring mod hverken kursfald på dine papirer eller mod udstederens konkurs.

    At forholder sig sådan, bekræftes indirekte af dit eget udsagn " Går foreningen ned, er ens aktier i foreningen stadig ens egne aktier" MEN hvad hjælper det dig? når foreningen er gået ned, hvilken værdi tror du så dit indskud/aktie har? – ingen eller meget lille!.

    #222812
    gebyrjagtenForfatter

    Hvis jeg skyder 100.000 kr i DANSKE INVEST og DANSKE INVEST går konkurs som selskab eller virksomhed, ja så er de aktier, de har købt på stadig mine med same værdi.

    Men jeg ønsker at holde mig til emnet, saxo select.

    #222820
    MichaelForfatter

    Du har stadig ikke forstået det. Du skyder jo ikke penge i Danske Invest direkte, men køber blot en service gennem selskabet. Det svarer jo til at købe en bil hos Peugeot – det gør dig heller ikke til aktionær vel?!

    Indskydergarantien er komplet underordnet i dette tilfælde. Der er ingen som helst beskyttelse af dine aktier hvis et firma foreningen har investeret i går konkurs. At Danske Invest skulle gå ned har intet med dette at gøre for i såfald er det korrekt: Det har ingen indflydelse på den bagvedliggende portefølje andet end formentlig en masse bøvl med at få flyttet depoterne i henhold til investorernes andel. Hvordan det vil foregå ved jeg ikke, men hele situationen er alligevel så teoretisk i forhold til den virkelige risiko nemlig at en investering foretaget af foreningen går helt ned med flaget.

    Og så kontakt dog Saxo igen. Hvis de ikke kan give dig et ordentligt svar om deres egne produkter hvem skulle så??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.