Lån trods RKI

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95117
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved, hvor man hurtigt kan låne 15.000-20.000? Er RKI, men er desperat.

    #217980
    AnonymForfatter

    Jeg kan heller ikke låne privat.

    Hvad jeg vil gøre? Ansøge om lånet.

    #217992
    AnonymForfatter

    Nej tak.

    #218006
    MichaelForfatter

    Så blev det jul igen på Mybanker. Ingen jul uden en “Hvor kan jeg låne selvom jeg er i RKI"-tråd.

    Trådstarter: Uanset hvor mange låneansøgninger du sender afsted får du afslag. Glem det

    #218010
    testForfatter

    tja det er også blevet jul på DR. Historien i morges om en fattig mor med et barn der søger jule hjælp kære igen. Når hun så citeres for at sige at hun glæder sig til elevtiden er ovre tænker jeg vi da aldrig spekulerende at søge jule hjælp som fattige studerende. Men sådan har verden jo ændret sig.

    Kan man ikke købe en ny iphone er man fattig.

    Og man lånere gerne penge man ingen mulighed har for at betale retur for at holde jul.

    #218012
    AnonymForfatter

    De skal ikke bruges til at holde jul og store gaver.
    Jul er mit mindste problem.

    #218014
    testForfatter

    uanset hvad dit problem er tvivler jeg på at løsning er et stifter mere gæld du ikke kan betale.

    #218016
    AnonymForfatter

    Kan godt betale afdrag fremover.

    #218022
    HalliHalloForfatter

    Kære H.Mig

    Vi kan nok hjælpe dig hvis vi får flere oplysninger om din person/økonomi, måske der endda er en herinde, der vil låne dig beløbet. Men du skal ikke glæde dig for tidligt, kan selvfølgelig ikke kan love dig noget.

    Hvorfor er du desperat?
    Hvor gammel er du?
    Er du gift?
    Har du børn? Hjemmeboende?
    Hvor meget skylder væk du d.d.?
    Hvor mange kreditorer er du opført med i RKI? Angiv gerne navnene.
    Hvad er grunden til at du ikke kan betale tilbage og der blive slettet af RKI?
    Er du i dialog med dine kreditorer?
    Hvad mener du med at du godt kan betale afdragene?
    Hvad er grunden til at du er havnet i RKI?
    Hvad skal du bruge det nævnte beløb på ca. 20.000 kr. til her og nu?
    Hvad vil der ske, hvis du ikke kan låne nogen steder?
    Har du fast arbejde og hvad tjener du brutto? Netto?

    Så hvis du kommer svar på disse spørgsmål, så er dine muligheder noget større for at du kan få dit ønskede lån.

    #218028
    AnonymForfatter

    Jeg svarer lidt i rækkefølge:
    Jeg er desperat, fordi jeg skal betale inden i morgen kl 11.
    Er 32, alene med et barn.
    Jeg er registret en gang i RKI, med boligselskab. Skylder dem 30.000,-, og der kører afdragsordning. De vil bare ikke alette mig, før det er helt betalt.
    Derudover skylder jeg ikke noget.
    Pengene skal bruges til at betale advokat, så vi ikke bliver smidt ud af lejligheden, 14.000. Og til at leve for indtil min SU bliver udbetalt midt i januar ca. Og så er der strøm også.
    Hvis jeg ikke kan låne, kan vi ikke få mad, og ryger ud af lejlighed.
    Har ikke arbejde, men starter på skole til januar. Har været på SU før, så jeg ved der er overskud i budgettet til at betale afdrag på evt. lån.

    #218030
    testForfatter

    Der ikke andet at gøre ind at beder om henstand hos advokaten, boligselskabet og belysningsvæsenet. At låne penge hos en 3 eller 4 part til disse regninger som du på su aldrig kan betale retur gør kun ondt værrer.

    At en enlig forsøger på si bruger 14kkr på advokat har jeg svært ved at forstå. Jeg havde nok nøjes med retshjælpen.

    Og hvordan der er lykkes at bygge en gæld op til et boligselskab på 30kkr ,,,,,,

    Men summasumarum du kan ikke låne da du ikke er kredit værdig og da du ikke har en kinamands chance for at betale retur.

    At låne øger kun dine problmer. Tal med kreditorerne og meddel dem at du ikke kan betale eller hvornår og hvor meget

    #218032
    AnonymForfatter

    Kan ikke få henstand.
    Jeg har ikke brugt penge på advokat? Jeg skal betale advokaten, for at kunne blive i lejligheden – det er boligselskabets advokat.
    Den gæld til tidligere boligselskab er blevet så stor fordi – ja, jeg var ung og uvidende.
    Og lad være med at sige, at jeg ikke kan betale lån tilbage. Hvis jeg ikke kunne det, så søgte jeg ikke et nyt.
    Det hjælper jo ikke på min nuværende, desperate, situation, at jeg i fremtiden kan øge mine afdrag på nuværende gæld.

    #218034
    MichaelForfatter

    Der er ingen grund til at diskutere om du kan betale et lån tilbage eller ej for det kan du ikke. Definitionen på at være registreret i RKI er, at man har en gæld som man misligholder og så kan man selvsagt ikke låne igen før den gæld er betalt. Og som jeg skriver tidligere så er enhver lånemulighed fuldstændig udelukket når man har en RKI-registrering.

    Du skylder 30K, vil låne yderligere 15-20K og samtidigt opretholde en husholdning med alle deraf følgende udgifter og har endda et barn at forsøge – alt sammen på en SU?!?! Det hænger slet ikke sammen – du skal supplere din indkomst med et arbejde.

    #218036
    testForfatter

    den fremtid hvor du er færdig med din uddannelse er der ingen af os der kender, men at gå ud på det grå låne markedet er ingen løsning. De “virksomheder" der via nettet tilbyder “lån" rki intet problem tager i bedste fald et gebyr for at sende din ansøgning videre. Men jeg har aldrig hørt eller læst nogle troværdige beretninger at om at nogen sku ha fået lån af den vej.

    Jeg mener stadig din bedste mulighed er at tale med dine kreditorer

    hvis du sider med en gulrandet uddannelse og et sikkert job på hånden vil jeg ikke 100% afvise at du kunne få lån i banken.

    vedr advokater. Tror ikke at et brev fra et advokat kontor du skylder penge er meget anderledes ind et rokker lån. Er selv i en sag blevet truet med stævninger og jeg ved ikke hvad. Min advokat grinede nærmest af truslerne da jeg fik fat i ham. Så hvis regningen ikke er fra din advokat kan jeg da sådan set ikke se hvorfor du skal betale den? Hvad er det de vil ha penge for? Har de arbejdet for dig? boligselskabet eller det et gebyr?

    https://www.familieadvokaten.dk/emner/165.html

    du kan også kontakte den gratis retshjælp du finder på det lokale bibliotek. f.eks. her i odense.

    http://www.retshjaelp.com/

    #218038
    testForfatter

    ps ellers må du slutteligt lade dig sætte ud af lejligheden og lade dig genhuse af kommunen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.