Tvansindfrielse af CHF lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94646
    AnonymForfatter

    Har haft et CHF lån hvor jeg i samarbejde med banken havde aftalt en stopklods på kurs 630. Hvis kursen ramte 630 vil jeg blive tvangsindløst. Men idet kurs indenfor få timer steg til over kurs 800 så fik banken mig først vekslet ud til en kurs 774,53. Dette har medført et ekstra tab på ca. 05, mio for mig.
    Kan banken godt gøre dette, uden selv at tage tabet mellem 630 og 774,53 ??
    Henrik

    #211970
    NultopskatForfatter

    Ja, det kan banken godt.
    Din stoploss fungerer kun såfremt der er er handel og sælgere nok på kurs 630, dette er under normale omstændigheder tilfældet men lige i dette tilfælde sprang kursen fra 6.20 til over 800, hvorved din stoploss først reagerer på denne kurs.
    Så ærgerligt, men det er de sjældne undtagelser hvor stoploss ikke fungerer efter hensigten.

    #211972
    AnonymForfatter

    Tak for svaret. Din forklaring virker jo meget fornuftig.

    #211974
    HalliHalloForfatter

    Ja, det var da ærgerligt, men banken har selvfølgelig taget højde for sådan en situation, ligesom du formentlig har skrevet under
    på vilkår, der siger at du ikke har noget at komme efter.

    Nu er det jo ikke så mange penge det drejer sig om, og når man optager lån i fremmed valuta, så ved man også at der er en betydelige risiko.

    #211980
    NultopskatForfatter

    Som sædvanlig en gang vås fra trolden.
    Til CHF lån, det er en trist historie du er I, og dyb medfølelse også selvom jeg lød rent prof i første svar.
    Det sker fra tid til anden at stop loss ikke fungerer efter hensigten f.eks skete en fejlhandel i CZK i 2008 kl lort om natten i Australien og computerhandlerne tog over. Den blev jeg selv fanget i, men fik forhandlet en mindelig løsning med min bank.
    Men rent proffesionelt så sker sådan en fejl ca. hvert 7-10 år. Noget andet er så at din bank burde have rådet dig til at droppe CHF lån for længe siden

    #211982
    HalliHalloForfatter

    Må jeg kort tillade mig at tage til genmæle:

    Hvis der er nogen der er en internet-trold, så er det vist netop dig, idet jeg af dine mange
    tidligere indlæg altid har kunnet spore tydelige tegn på psykopatiske træk:

    Blot lige et par eksempler:

    Altid populistiske gentagne vrøvleindlæg, hovedsaligt om skat og politik

    Pludselig oplyste du, at du var flyttet til Schweiz, men stavede hver gang forkert til
    dit nye land, hvilket får en til at tro at det er fri fantasi. Flytter man til et andet
    land er det jo nok det første man lærer at stave til………….

    Jeg kunne blive ved, men tjener ikke noget formål.

    #212918
    AnonymForfatter

    Kære CHF-lån

    Jeg er ikke enig i ovenstående. Jeg er af den opfattelse, at der kan søges erstatning. Læs mere her:

    http://dagbladetringskjern.dk/ringkoebing/vestjyske-bankkunder-tabte-stort-paa-valutalaan

    Du bør gøre indsigelse mod den kurs, som der er sket indfrielse til og det skal være snart. Bed samtidigt om en redegørelse for, hvornår der er sket køb af CHF efter dit kursloft.

    Kærlig hilsen
    Lotte Bliddal

    #212976
    AnonymForfatter

    Link til information findes her: http://www.paulex.dk/forside.html?news_id=65

    Jeg kan konstatere, at artiklen ikke kan læses uden abonnement.

    P.S. Jeg håber, at du når at gøre indsigelse….

    #216478
    AnonymForfatter

    Hej CHF lån

    Jeg har også haft et tab på CHF, men erfarer at det er temmelig dyrt at modtage advokatbistand. Jeg har derfor undersøgt lidt om hvad der skal til for at gøre dele af arbejdet selv. Har du gjort di yderligere erfaringer eller overvejelser i sagen?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.