Betalt lån – fjernet fra RKI – hvornår?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94463
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har netop betalt mit lån ud, og min registrering i RKI skulle derfor blive fjernet “straks" – som de selv skriver. Inkasso-firmaet jeg havde en aftale med, har fortalt at de har slettet mig fra RKI – og, at det maks vil tage 24 timer, før jeg ikke længere er registreret. Nu er der dog gået 24 timer, og jeg er endnu ikke fjernet. Så, jeg vil bare høre om i ved hvor hurtigt man bliver fjernet fra RKI efter man har betalt lånet?

    På forhånd tak!
    Hilsen Mads

    #209750
    morsdrengForfatter

    Spis lige brød til. Ting tager tid.

    Du skal ikke regne i timer fra du har betalt til du bliver slettet i RKI. Den der har indberettet dig, skal først give RKI besked om at du nu kan slettes Vær opmærksom på, at hverken RKI, din kreditor eller dennes inkassofirma arbejder om lørdagen.

    I øvrigt kan du på RKI´s hjemmeside finde følgende: “Hvis du betaler din gæld, bliver du selvfølgelig slettet med det samme. Når du har betalt det fulde skyldige beløb til den, du skylder pengene, får Experian en afmelding fra kreditor, og registreringen bliver straks slettet. Der gælder dog andre regler for sletning af registreringer, der er foretaget på grundlag af oplysninger fra Statstidende. Hvis du ikke kan betale, slettes registreringen efter 5 år."

    Så tag og udvis lidt tålmodighed, men hvis du ikke er slettet på tirsdag, bør du kontakte inkassofirmaet eller din kreditor igen.

    #209758
    HammerenForfatter

    Jeg tror du har hørt forkert. Jeg mener de snakker om 24 måneder….

    #209800
    HalliHalloForfatter

    MadsAg:

    Er du nu blevet slettet af registret? Ellers må du have fat i nakken på dem med det samme, når de averterer med en 24 timers frist. For så skal den da overholdes.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.