Køb af hus, omlægning til realkreditlån

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • BoligkøberneForfatter
    Indlæg
  • #94451
    BoligkøberneForfatter

    Min kæreste og jeg har pr. 15/10 i år købt hus i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber på i kan hjælpe med at besvare.

    Huset stod til 2,5 million og vi fik det presset ned i 2.250.000 kr. da sælgerne skulle hurtigt videre grundet personlige forhold. Vi smider selv 180.000 kr. direkte ind i boliglånet.

    Vi låner altså 1.800.000 kr. i realkredit og 270.000 kr. i banklån.

    Vi regner med at tage et S5 realkreditlån (altså afdragsfrit i 5 år) –> Dette er bedst for os da vi gerne vil have afdraget banklånet hurtigere og yderligere er jeg studerende og vores økonomiske situationen vil derfor se meget anderledes ud ligeså snart jeg er færdiguddannet.

    Banklånet på de 270.000 kr. vil vi afdrage over 8 år.

    Det er en gammel patricierville vi har købt på knap 300 m2 (med kælder). Vi vil ligeså snart vi flytter ind lave begge badeværelser og ydermere vil vi shine det hele op. Dette har vi selv pengene til at få gjort og er derfor ikke noget vi låner.

    Mit spørgsmål er herefter om I tror det kan betale sig ligeså snart vi har fået lavet de ovenfor nævnte forbedringer at få en vurderingsmand fra banken ud og få det vurderet og herefter se om det kan lade sig gøre at få det hele omlagt til realkreditlån (altså inden for de 80 %) eller om det simpelthen vil blive for dyrt i konvertering?

    Huset ved siden af det hus vi har købt er for et år siden blevet solgt til 3,1 million. og er i en lidt bedre stand end vores på nuværende tidspunkt, det er dog 70 m2 mindre end det hus vi har købt.

    Håber i kan hjælpe 🙂

    #209570
    MichaelForfatter

    De 2 renoverede badeværelser skal forøge værdien til næsten 2,6 mio for at hele lånet kan ligge inden for realkreditten. Det er måske nok lidt tvivlsomt vil jeg mene, men det er jo gratis at få det vurderet om ikke andet.

    #209572