FastrenteBonus Alm. Brand

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Bjarne Jensen 1Forfatter
    Indlæg
  • #94420
    Bjarne Jensen 1Forfatter

    I august 2011 oprettede min svigermor ovennævnte konto i Alm. Brand Bank, og indsatte et beløb.
    Efterfølgende modtog hun en bekræftelse på indbetalingen samt oplysning om at udløbsdatoen ville være 31.08.2014.
    Da jeg henvendte mig for at lave aftale om overførsel ved udløb, fik jeg at vide at der stod forkert i brevet og at udløb først kunne blive om et år.
    Der var skrevet forkert i brevet påstod de.
    Kan nogen af brugerne oplyse hvad tilbud banken havde i efteråret 2011 ? Kassereren kunne nemlig ikke huske at de havde haft 4-årige indlån på det tidspunkt.
    Kontoen lover 3% i rente p.a plus en bonus på 1% p.a. hvis den ikke hæves.
    Hvor skal man klage hvis vi ikke når til enighed ?
    Jeg har udbedt mig en kopi af det underskrevne dokument, men da svigermor ikke har en kopi tvivler jeg på et det eksisterer.

    Bedste hilsner
    Bjarne Jense

    #209148
    HalliHalloForfatter

    De fleste ville da blive glad for den oplysning, da de så får en rigtig god rente 1 år længere.

    Mon dog du behøver at klage til nogen over sådan en lille sag, idet banken sikkert pr. kulance vil udbetale pengene til hende, da det jo netop er fordel for banken at få udbetalt pengene til den relative høje rente.

    Hvis ikke nogen herinde har oprettet en tilsvarende kontotype, så har banken da bestemt markedsføringsmateriale, de kan vise jer.

    #209156
    testForfatter

    Klag først til den klage ansvarlige i banken derefter til penge instituternes ankenævn. Naturligvis må der findes en kopi af aftalen.

    #209160
    Bjarne Jensen 1Forfatter

    Rigtigt som HalliHallo skriver, det er et luksusproblem. Sagen er bare at hendes penge er bundet forskellige steder og en del at dem skal bruges når de kommer til udbetaling. Så de er kalkuleret at komme ud nu.
    Jeg syntes i øvrigt at bankens gebyr for udbetaling er volsomt , 0,25 % pr. kvartal der er tilbage af
    bindingsperioden.
    Og til test, ja jeg venter på aftaledokumentet.
    Grunden til mit indlæg er også at nogen måske havde en lignende aftale fra 2011, så jeg kunne se om tilbudet var 3 eller 4 år.
    Tak for hurtig respons.

    Bjarne

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.