Jyske F1

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Hr MForfatter
    Indlæg
  • #94363
    Hr MForfatter

    Hej,
    Vi overvejer at omlægge vores lån til et Jyske F1 boliglån fra 4 procent i Totalkredit. Jeg ser mange fordele heri, men jeg synes næsten, at det er for godt til at være sandt. Vi kan komme ud af lånet til kurs 100 med 5 dages varsel, omlægningen er næsten gratis, lånet er det billigste på markedet osv…
    Der er har været kritik af , at kunden kunne opsiges med dags varsel eller hæve renten. Min rådgiver siger selv, at de skrevet ind i kontrakten, at det kan de ikke. Hvad er hagen så? Hvad tænker de kloge hoveder herinde?
    På forhånd tak.

    #208370
    testForfatter

    Find den kritiserede paragraf vi vilkårne
    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/06/21/112202.htm

    Og bed om en skriftlig fortolkning

    #208372
    Hr MForfatter

    Jeg har fået en kopi af en kontrakt, hvori der bla. står at de ikke kan opsige lånet, hvis vi bliver arbejdsløse eller huset mister stor værdi mv. De kan opsige lånet ved ekstreme tilfælde og nævner bla kriminalitet.
    Men igen, så siger min mavefornemmelse at det er for godt til at være sandt. Ellers ville alle vel gøre det..

    #208374
    Hr MForfatter

    Jeg har læst de kritiske holdninger til lånet, men spørgsmålet er om det ikke altid vil være sådan, når der kommer nye og billigere tilbud på markedet?
    Ja, jeg er bestemt i tvivl.

    #208404
    HammerenForfatter

    Jeg tror ikke man skal være sså skide bange for denne éne pasus omkring at de kan opsige lånet, hvis forholdene ændrer sig radikalt….
    Der er forøvrigt en masse lignende debatter om dette emne, hvis ii googler jer frem…
    Det jeg finder interessant, er hvordan deres f1 grundrente udvikler sig. Ikke de kommende 3-4 år – men senere hen….

    #208408
    Hr MForfatter

    Det et rigtigt, men fordelen er jo at vi kan komme ud af lånet med 5 dages varsel. Derfra kan frit konvertere til et kreditforeningslån, som jeg forstår det.
    Jeg har læst flere af disse debatter, men har ikke rigtig fundet svaret på mine bekymringer -jeg kan selvfølgelig have søgt de forkerte steder.

    #208410
    HammerenForfatter

    som nævnt er det ligemeget med at komme ud af deet. Hvorfor skulle man det????

    #208414
    Hr MForfatter

    Hvis renten stiger og vi ønsker en fast rente i stedet.
    Det var egentlig et spørgsmål. Altså om man kan konvertere frit til kreditforeningslån med 5 dages varsel eller om det kun er til deres egne jyske lån?
    Umiddelbart lyder Jyske F1
    for godt til at være sandt. ..

    #208416
    HammerenForfatter

    hvis renten stiger 🙂
    Når renten stiger, hedder det. om 1-20 år 🙂

    Hvis den begynder at stige, skal man ikke gøre noget .. (hvis ikke man klare en svag stigning, bør man vel starte med fastforrentet)
    Hvis den stiger lidt mere, så skal man vel heller ikke gøre noget, da man jo så ved, at man kunne have gjort noget, meget tidligere…
    Hvis den så pludselig stiger rigtig meget rigtig hurtigt – ja så vil alle løbe rundt om hinanden, og vi vil have et stort problem….

    Med andre ord Rudi… Jeg kan ikke se noget dårligt i Jyske F1 –
    Måske vi er klogere om 5 år….

    #208422
    NultopskatForfatter

    Rolig nu, Jyskes tilbud er nyt og derfor farligt, meeen de gamle kendte kreditforeningslån, hvor renten var kendt og bidraget kunne ændres de var jo sikre nok,… Lige indtil kreditforeningerne begyndte at skrue gevaldigt på bidraget, så bidrag nu for mange er højere end renten.
    Jeg hilser Jyske velkommen i bidraget til øget konkurrence i realkredit markedet, for det market er desværre næsten uden konkurrence

    #208424
    testForfatter

    jeg er skam helt rolig men det med ikke at være opmærksom på betingelser i en lån har kostet mig dyrt. Så er man usikker så få en skriftlig uddybning så man ved hvad man går ind til

    #208426
    MichaelForfatter

    Jeg tror nu heller ikke at man skal være så bange for at JB opsiger lånet hvis ejendommen falder i værdi eller man bliver arbejdsløs. Hvad skulle JB have af interesse i det hvis det så bare resulterer i en tvangsauktion og en lav handelspris?

    Sammenligningen med kreditforeningernes bidragssatser er derimod relevant for ligesom JB kan skrue (næsten) frit på renten kan kreditforeningerne skrue på bidragssatserne. Ironisk nok er JB’s nye produkt så med til at fastholde en konkurrence produkterne imellem og derved afbøde stigninger i bidragssatser og rente på JB’s “F1"-lån.

    Derimod giver jeg ikke så meget for JB’s slåen på tromme omkring den korte opsigelsesperiode for alternativet er jo, at man optager et RK-lån til de renter og kurser der nu engang er gældende med deraf hørende store etableringsomkostninger og evt. kurstab.

    Men jeg hilser da tilbuddet velkomment fordi bidragssatserne på primært Totalkredit-lån i første omgang vil blive holdt i ave grundet konkurrencen og JB’s – nu afbrudte – forlovelse med Totalkredit.

    #208428
    Hr MForfatter

    Jeg har fået en kopi af en kontrakt, hvori de har tilføjet, at de hverken kan hæve renten eller opsige lånet i fald huset skulle falde i værdi eller ved arbejdsløshed. De kan gøre det ved kriminalitet, men det lever jeg fint med…
    Jeg er mere og mere fristet.
    Tak for respons.

    #208800
    AnonymForfatter

    er også yderst interesseret..

    spørgsmål:
    Hvorfor skulle rente på Jyske F1 stige mere end et F1 realkreditlån?

    Jeg er med på det ene er et banklån og det andet et realkreditlån, og historisk hedder det sig at banklån er renten højere end et realkreditlån…
    I gamle skulle man jo helst slippe af med sine dyre banklån, så man kunne nøjes med sit realkreditlån.

    #208806
    testForfatter

    F1 rente er bestemt af investeres købs kurs på de obligationer det er basseret på plus diverse tillæg som realkredit instituttene fastlægger inden for lovens rammer.

    Rente på jyske lån bestemmes suverænt af jyske bank og kam varieres fra kunde til kunde.

    Så der er umiddelbart ingen direkte kobling. Finder jysk nu f.eks ud af at de vil af med kunden eller kunderne kan de vælge at hæve renten til de ente tjener nok eller kunderne skifter. Den mulighed har realkredit instituttene ikke.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.