pengesager i bank og rki

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94038
    AnonymForfatter

    Hej Folkens.

    Er desværre kommet i den situation at være blevet reg i rki. Nu er jeg så kommet til at tænke på om min bank nu foreksempel vil lukke min kassekredit som jeg har hos dem ? Har kontaktet dem selv men har ikke fået noget svar endnu så ville lige prøve at forhører mig herinde om der skulle være en der ved noget om det.

    På forhånd tak

    #203408
    AnonymForfatter

    Det er IKKE særligt sandsynligt. Et pengeinstitut kan uden varsel ophæve (opsige i banksprog) din gæld (lån eller kredit). Du kan læse nærmere om i hvilke situationer banken kan opsige uden varsel i bankens almindelige betingelser for lån og kreditter, og om de kan opsige/ophæve pga. din RKI-registrering. I bl.a. Nordea´s betingelser kan man IKKE.

    Derudover kan en bank altid opsige et lån/kredit med 3 måneders varsel, hvis der er en saglig begrundelse. Det er ikke noget der benyttes ret tit, men har efter finanskrisen været anvendt af de banker, der skal have slanket deres balancer og nedbragt deres udlån.

    Så din frygt er mere teoretisk end reel.

    #203410
    HalliHalloForfatter

    Hvis banken kan se at du ellers har rigtig god orden i din økonomi, så sker der selvfølgelig ikke noget.

    Men det har du jo nok ikke, når du er havnet i RKI eller hvad?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.