Private banking

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93914
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg har i 2012 arvet en større sum penge, som nu efterhånden er ved at vise sig på kontoen.

    Jeg har før min arv en helt almindelig familie økonomi og lever som sådan også efter det endnu – Men efter der står lidt ekstra på kontoen fornemmer jeg at min bank er gået helt i selvsving – jeg har en bankrådgiver der hele tiden ringer og selv bankdirektøren i den lokale bank har ringet med en ide til et produkt de havde jeg skulle prøve ( jeg overvejer meget at skifte til en anden bank)

    Har vestjysBANK i dag og der er også nogle issues omkring deres dårlige økonomi og hvis de vælter får man kun dækket 700k – det er jo også noget jeg aldrig har skullet tænke over før.

    en af mine kammerater har foreslået mig at finde en bank med private banking og få en til at være bestyrer af mine resourcer – men hvad er erfaringen med denne type bank. Har læst mange hjemmesider nu og hælder til Danske bank private banking.

    Så spørgsmålet :

    Hvad er jeres erfaringer med Danske bank privat banking ?

    Mvh

    Jesper

    #201576
    BertelsenForfatter

    Jeg kender ikke til DB’s private banking produkt. Men kontakt banken og forhør dig om priser og vilkår.

    Men se at få flyttet dine penge straks, så du ikke har over 750.000 stående i VB.

    #201590
    AnonymForfatter

    Som Bertelsen skrev Flyt omgående din families konti væk fra Vestjysk Bank.

    Da bankerne idag helst ser helkundeforhold, ville jeg vælge Finansbanken der ejes af JyskeBank.

    Jeg har netbank og ordner alt selv uden indblanding af nogen “bankhajer".

    Såfremt du har lån og gæld og kan afvikle dette, ville jeg gøre det. Selv har jeg været helt gældfrit i 22 år !

    #201592
    Mr RForfatter

    Du kan jo sikre ved at købe aktier og obligationer også.

    #201600
    NultopskatForfatter

    tror du vil opleve de henvendelser i alle danske banker, men maaske du kunne faa fred, hvis du fordelte formuen over flere banker..? Jeg har selv haft tilsvarende uoenskede henvendelser fra Nykredit, blot fordi jeg som bestyrelsesmedlem skulle oplyse dem om min private oekonomi.

    Bottom line oensker du fred eller oensker du en god placering af dine penge.

    Tror tiden er til forsigtighed, markedet har allerede taget forskud paa et opsving, der endnu ikke er kommet.

    #201608
    JydenForfatter

    Nu ved jeg ikke hvor stort et beløb det totalt drejer sig om, men jeg ville sætte dem på auktion f.eks. via mybanker.biz i passende portioner og måske med forskellig løbetid og se hvad der kommer af “gode" bud fra forskellige banker der så kan vælges imellem. Men som andre skiver aldrig over ca. 700.000 kr. i den enkelte bank, så der også er plads til lidt rentetilskrivning.

    #201620
    HalliHalloForfatter

    Jeg står også og skal arve en “masse" penge, og påtænker at sætte dem alle sammen ind i FinansnetBanken.

    Denne bank kan vel ikke gå ned, da den er ejet af Jyske Bank? Er der ikke lavet en regel om at de største banker aldrig kan gå ned?

    Mange tak på forhånd for jeres gode rådgivning, og gerne svar fra en uddannet bankmand, hvis der måtte være sådan en tilstede herinde.

    #201644
    AnonymForfatter

    Jeg står og ønsker at arve en hel masse penge. Er der ikke en ældre velhaver med skrantende helbred, som har slået hånden af sine børn og mangler en at begunstige i sit testamente ?

    Jeg er villig til at lade formuen placere i en af de større Danske Banker, hvis blot jeg har mulighed for hurtige penge til sprut og damer..

    #201652
    BertelsenForfatter

    Tjep – Jeg skriver dig på listen – måske andre falder fra inden jeg stiller træskoene !

    #201660
    HalliHalloForfatter

    Kan man i dagens Danmark miste penge på at sætte mere end ca. 750.000 kr. i de 5 største banker?

    Jeg kan huske at jeg på et tidspunkt svagt har hørt, at disse banker i hvert fald ikke kan gå ned, men er det så også ensbetydende med at mine penge er sikre i disse banker, også udover 750.000 kr.

    Betelsen og tjep: Glem alt om at blive indsat i en tilfældig persons testamente, dels er er der tvangsarv, dels en høj arveafgift, hvis man ikke er beslægtet.

    #201674
    AnonymForfatter

    Bertelsen: Tak for omtanken- jeg lover at spendere dem til mit eget bedste.

    HalliHallo: Jeg kan sagtens leve med at betale det meste i skat, såfremt beløbet er anseeligt.

    Sikkerhed er relativt. Hvis risiko for din bank går ned vurderes til 1 %, er dine penge 99 % sikkert anbragt. Det er da ret gode odds. Man kan jo også investere i værdipapirer som lægges i et depot, så er man uafhængig af bankens overlevelse.

    #201678
    Ole LaursenForfatter

    Hvis jeg var dig, ville jeg enten sætte mig lidt ind i tingene selv (finde noget om det på nettet, du kan f.eks. starte på ifr.dk) eller søge rådgivning hos en uvildig finansiel rådgiver, som f.eks. uvildige.dk. Det lyder måske kedsommeligt eller besværligt, men når først du har truffet beslutning om hvad der skal gøres, tager det reelt ikke mere end en time eller to om året at passe pengene selv.

    Så det kan hurtigt blive en rigtig fornuftig timeløn.

    Hvis du lader en bank stå for det hele, har du reelt ingen chance for at vurdere hvor godt de gør det.

    Selv hvis du vælger et private banking-concept, vil du nok stå betydeligt stærkere i forhandlingerne hvis du har foretaget lidt hjemmearbejde.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.