Salg og køb af garantbeviser

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93243
    AnonymForfatter

    Jeg er, af min bankrådgiver, blevet tilbudt at sælge mine 2 garantbeviser på hver kr. 5.000,00, ialt 10.000kr. og beløbene indsættes så på min lønkonto. Samtidig køber jeg for 30.000,00kr. garantbeviser for indestående på min kapitalpensionskonto – der står lige nu 30.000kr.

    Jeg vil derved få en oplevelse af, at der indsættes kr. 10.000,00 på min lønkonto, og samtidig vil jeg få et forventet afkast 3% af indestående på kapitalpensionskontiene.

    Samlet kan jeg altså få 10.000kr i hånden og min kapitalpensionsbeløb på 30.000kr. bliver ændret til nye garantbeviser fra 10.000kr til 30.000kr.

    Banken er Sparekassen Vendsyssel og har en god økonomi lige pt.

    Jeg vil gerne hører jeres mening herom!

    #188548
    AnonymForfatter

    Hvorfor kan du ikke bare sælge 2×5000 over i din kapitalpension ???
    Lad være med at købe flere garantbeviser – du fortryder måske senere – og så kan du ikke sælge igen.

    #188552
    MichaelForfatter

    Morsomt tilbud. Du “får lov" til at sælge dine garantbeviser hvis du så lover at købe 3X så mange bagefter. Det et jo rent til grin.

    Sælg dine garantbeviser og indsæt beløbet enten på din pension eller på din lønkonto. Hold dig herefter fra alle former for garantikapital i danske sparekasser.

    Mvh. en person der tabte 5000 kr. i garantikapital i Løkken Sparekasse, men hvor beløbet KUNNE have været 50.000 kr. Jeg nåede heldigvis at hive 45.000 kr. ud kort inden krakket.

    #188554
    AnonymForfatter

    Tak for de 2 tilbagemeldinger!

    Kapitalpensionsbeløbene er sikret ved bankkrak, men det er garantbeviser jo ikke og dette er jeg helt og aldeles klar over. Bankrådgiverens råd tager også udgangspunkt i, at jeg så kan blive + kunde i banken. Derved skal jeg ikke betale gebyr for forskellige transaktioner på nettet samt modtager gratis visakort mv. Tilmed får jeg en masterkard guld med div. indbyggede forsikringer. Disse forsikringer har jeg stort set tegnet gennem min private forsikringsselskab.

    Jeg har ikke tænkt mig at tage imod tilbuddet, men alligevel er det interessant at høre meninger herfra.

    #188556
    AnonymForfatter

    Jeg ville aldrig nogensinde købe garantbeviser ud over et rent symbolsk beløb.

    Det er rent ud sagt hul i hovedet at ligge med garantbeviser for mere end 10.000 kr.!

    Hvis du gerne vil tage en risiko i forhold til pengeinstitutsektoren, så køb dog bankaktier i stedet. Risikoen ved et garantbevis og en aktie er basalt set den samme.

    #188558
    MichaelForfatter

    Jeg vil faktisk anse garantbeviset som værende mere risikofyldt end en bankaktie af den årsag, at en bank der så småt er på vej i økonomiske problemer altid vil indefryse garantikapitalen som noget af det første for ikke at miste yderligere solvens. Kunderne får derved slet ikke mulighed for at komme ud i tide hvorimod man altid kan sælge en bankaktie til markedskursen.

    #188570
    JydenForfatter

    Helt enig.
    Jeg har også været ude for at få fastlåst garantkapitel i Spar Salling – uanset at de på deres hjemmeside skrev at det var på anfordring – men det er jo kun lige til problemerne melder sig. Jeg fik heldigvis beløbet ud i tide.
    Der er vist også flere rundt om i kongeriget der har villet have udbetalt deres kapitalpension, men det er står i garantbeviser må vente på det ene og andet inden de kan frigives hvis de overhovedet kan.

    #188574
    AnonymForfatter

    Hej Henrik,

    Det er da en meget mærkelige bankrådgiver, du har. Kender han ikke bankens eget produkt.

    For at være med i plus, skal man have garantbeviser for 10.000, hvilket du jo allerede har!!!

    Jeg er plus kunde i Sparekassen Vendsyssel og har for 10.000 kr garantbeviser, og min bankrådgiver gjorde mig opmærksom på risikoen, da jeg valgte at blive plus kunde. Jeg sover nu meget trygt om natten, for banken er ret sikker. Den ligger som nr. 39 ud af 91.

    #188636
    AnonymForfatter

    Karoline

    Du har særdeles ret, men problemet er at vi er 2 personer i hustanden. Vi er begge kunder i banken og har fælles kontier. Jeg har bare ikke fået tilbud “at nøjes" med at det er nok med at den ene af os er + kunde. Dvs. at vi samler de 2 x 5000 i garanter til en enkelt garantbevis på 10.000kr. og derved bliver + kunde alligevel.

    Næ…..forslaget er at inddrage vores kapitalpension og lave den om til garantbeviser og dermed afskrive 30.000kr. vi ikke får en disse ud af. Jeg kalder det med rette – rådgivning til bankens fordel.

    Jeg havde bare et inderligt håb om, at bankrådgiveren havde noget til mig og ikke kun tænkte på at tjene penge til banken…naivt JA, men det kunne jo være jeg faktisk havde overset et eller andet. Derfor skrev jeg strakt her på sitet, da her får man svar på tiltale. Tak for tilbagemeldingerne!!

    #188664
    AnonymForfatter

    Hej Henrik,

    Nå, så kan jeg bedre forstå det.

    Jeg har også fælles konti med min mand, og han har også garantbeviser. Men det betyder jo bare, at du ikke får fordele ud af, at være gift i forhold til at være single. Og det er jo fair nok (og det kan godt være, at singler ville blive en smule sure, hvis det ikke var sådan).

    Og at bankrådgiveren forsøger at tjene penge til banken, det skal man altid holde sig for øje. Det er bankrådgiverens job i sidste ende.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.