Veksling af udenlansk valuta – mønter

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #92481
    HalliHalloForfatter

    Nå, men jeg forresten lige selv et lille spørgsmål, som jeg håber nogen kan besvare:

    Har ryddet op i mine gemmer og fundet 150 sv. kr. i mønter og 110 n.kr også i mønter.

    Hvor kan man sælge sådanne mønter henne og til hvilken kurs og gebyrer?

    Køber banker overhovedet mønter?

    Hvis ikke jeg kan veksle dem, er der så nogen der ved hvor jeg kan betale med sv. og n.kr. i Danmark?

    Tak for svar på forhånd.

    MvH Anders

    #176482
    HJLForfatter

    Jeg ved ikke om alle banker tager dem, men jeg ved at nogle banker hader dem og derfor får du en SKOD kurs 🙂

    Jeg har prøvet det for år tilbage da var kursen vidst omkring 60-70 kr.

    #176484
    AnonymForfatter

    Prøv at sætte dem til salg på QXL. Alternativt kan jeg tilbyde at købe dem til kurs 70. såfremt der er tale om gangbar mønt.

    #176498
    testForfatter

    passer de i en indkøbsvogn? Så brug dem der.

    du kan også næste gang du er ude at flyve donere dem til f.eks. lufthansas hjælpe fond de tager mønter. Det er jeg selv begyndt at gøre fordi det ikke giver nogen mening at håntere alle de småbeløb, men hvad ved jeg måske har man mere tid når man er på bistandshjælp?

    #176500
    AnonymForfatter

    Kontanthjælpsmodtagere må slet ikke rejse til udlandet jf. klip fra borger.dk

    Ferie

    Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel.

    #176502
    HalliHalloForfatter

    Du er galt afmarcheret, mit parti, Enhedslisten, har netop fået indført at vi bistandsmodtagere også må holde 5 ugers ferie uden at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, se venligst her:

    http://www.enhedslisten.dk/artikel/enhedslisten-sikrer-forbedringer-arbejdsl%C3%B8se-59704

    Jeg har reserveret mønter til indkøbstvogne, den ene har jeg i pengepungen, den anden ligger i min lille bil.

    Med andre ord må jeg tage en tur til Sverige for at shoppe lidt ind der, men hvordan kommer jeg nu billigst derover, nogen der kan hjælpe:

    Går der både fra Havnegade og Dragør? Og hvad koster det?

    Hvad koster en togbillet eller en busbillet fra Hovedbanegården i København?

    #176508
    testForfatter

    Det kan du sikkert google hurtigere selv, børshaj

    #176520
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor bliver den lille mand alitd latterliggjort herinde?

    Er virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig, da jeg ikke er så god til at gurgle.

    Jeg ved godt I helst vil hjælpe sådan en som Anne med en indkomst på 1,3 mill. og med bopæl i udlandet, som lige har spurgt om hun nu mon kunne blive godkendt i banken. Dette svar vidste jeg uden at gurgle.

    Hun blir får højtkvalificeret hjælp uden at bede hende selv prøve at finde frem til svaret, med en indkomst på 1,3 mill kunne hun jo nok betale sig lidt hjælp.

    #176552
    HalliHalloForfatter

    Er der slet ingen herinde der af og til rejser et smut til Sverige og kender prisen for en billet?

    Hvad er det nu man med fordel kan købe hinsidan? Det er der så sikkert heller ingen der ved, men det er da et forsøg værd.

    #176562
    AnonymForfatter

    Turen fra København til Malmø med tog koster omkring 100 kr. Det præcise beløb kan du få oplyst, hvis du ringer til DSB.
    Priserne på udvalgte dagligvarer er lavere i Sverige end i Danmark – for eksempel mel, køkkenruller, sæbe, kaffe og kattemad. Især i den periode, hvor kursen på svenske kroner var under 70, var det en god forretning at handle i Sverige. Men der skal købes ind i ret store mængder, før det kan betale for tiden og transporten (ligesom ved indkøb i de tyske grænsebutikker).
    Der har tidligere været arrangeret gratis busture fra København til indkøbscentre i Sverige. Jeg ved ikke, om det fortsat finder sted, men ellers var det måske en mulighed?

    #176564
    testForfatter

    tove tror du halihalo har en telefon eller ok kan finde ud af at slå nummeret op?

    #176566
    AnonymForfatter

    En Øresundsbillet fra Klampenborg eller Glostrup til Malmø via Øresundsbroen og retur indenfor 24 timer koster kr. 212,-.

    #176570
    HalliHalloForfatter

    212 kr.? Så meget har jeg ikke råd til, alternative forslag udbedes venligst, hvis sådanne findes.

    F.eks:

    Er der ikke nogen der bor i Sverige og arbejder i DK, hvor jeg kunne køre med over om aftenen? Og så evt. med tilbage om morgenen efter en tur i byen. Evt. kunne jeg så nøjes med en billet tilbage sent om aftenen.

    #176588
    HalliHalloForfatter

    Jeg takker mange gange for gode og velmente svar men har nu selv fundet den billigste og fordelagtigste løsning:

    Kender nogen der regelmæssigt kører til Helsingør og arbejder der om dagen. Jeg tager min klapcykel med og tager en Scandlinesfærge over til Helsingborg, og dette koster kun godt 30 kr. retur. Billigere kan jeg vist ikke få vekslet min sv.kr.

    Har også fundet ud at der siden 1999 ikke har sejlet færger fra Dragør. Vikingbådene og flyvebådene fra Havnegade i Kbhvn har vist heller ikke sejlet i flere år.

    #176602
    AnonymForfatter

    Du behøver ikke tage til Sverige, i Helsingør kan du købe varer i svenske butikkerne nede ved havnen og betale med sv.kr.

    Dine norske kr. kan du veksle i billetkontoret ved Oslo færgen i Frihavnen, evt. bruge dem i cafeén samme sted.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.