Investering i Guld?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91720
    AnonymForfatter

    Jeg har lige et par spørgsmål mht. at investere i guld.

    Er det bedst at investere via børsen eller at købe guldet fysisk? Jeg har en god kontakt i udlandet der kan købe guldet til mig fysisk. Det er sådan at jeg vil investere X antal kroner hver måned…

    Så hvad synes i? Børs eller fysisk og hvorfor?

    Skal lige siges, mht. til at sælge guldet engang i fremtiden, så har vi selvfølgelig de “rigtige" kontakter, så vi ikke taber det store på det.

    #165964
    NultopskatForfatter

    Såfremt du vil investere for at tjene penge, kan det kun anbefales at handle guldet på børsen og ikke i fysisk form, der er ligesom med kontant valuta omkostninger forbundet når aktivet er i fysisk form.

    Hvis du derimod føler større sikkerhed ved at have guldbeholdningen hjemme, er svaret vel givet…,o)

    #165968
    AnonymForfatter

    Jo selvfølgelig er der forbundet omkostninger med at have det i fysisk form. Men jeg har nemlig muligheden for at købe guldet til en meget fordelagtig pris.

    Jeg kan købe 8 gram guld til ca. 1790 kroner. Så vidt jeg kan regne mig frem koster 1 gram guld på børsen (http://goldprice.org/spot-gold.html) – ca 45$ = 254kroner/gram – Så 8gram burde koste 2033 kroner – En forskel på næsten 250 kroner.. Vil det ikke mere end udregne evt. omkostninger, specielt når vi allerede har flere købere der vil betale en god pris?

    #165970
    AnonymForfatter

    Forresten er der tale om en 8grams guld mønt af .900

    #165972
    testForfatter

    tja om du bliver snydt eller derved begår noget ulovligt er vel også en pris. Måske falder guld prisen snart?

    #165974
    AnonymForfatter

    Hvorfor skulle jeg begå noget ulovligt?

    Det er via en aut. forhandler i udlandet

    #165976
    testForfatter

    hvorfor er det billigere ind markedsværdien?

    #165978
    testForfatter

    ps og så husk lige at du skal betale import told og moms

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=66345

    personligt synes jeg det lyder som en noget usikker fidus. De mønter du køber er næppe direkte omsættelige.Hvordan er de f.eks. stemplet

    #165980
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke hvorfor det er billigere end markedsværdien, jeg ved bare at jeg har været nede og se mønterne, fået testet om de er ægte guld og set af forhandleren har været i gang i over 20 år.

    Import skatter gælder vel kun for lande uden for EU eller hvordan? – Desuden har jeg ikke rigtigt tænkt mig at importere guldet ind i Danmark, men blot opbevare dem i en bankboks i landet det drejer sig om

    #165982
    AnonymForfatter

    Jeg købte 2 kg guld for fire år siden – momsfri levering som investeringsguld.
    Jeg ville egentlig have købt mere, men min daværende “bankrådgiver" sagde:

    “Guld giver ingen renter, og bankaktier er langt mere sikre!"

    Personligt vil jeg sælge nu, da jeg tror guldprisen har toppet.

    Personlige erfaringer: Køb kun guld i min 100 grams barrer, da handelsomk. ellers er for store.

    P.S. Min daværende “rådgiver" er stoppet i banken

    #165984
    NultopskatForfatter

    Hmm Jeg synes nu at du selv giver svaret…en mønt af 0.9 tror du virkelig at det er rent guld…måske du skulle trække ca. 10 % fra børsens guld pris.

    Jeg handler selv guld i kg, men det er til industriel brug og det afregnes med børskurs + et Fee. Så endnu engang, hvis du vil investere, så “elektronisk guld", hvis du synes at det er sjovt at have liggende, så fysisk.

    #165986
    testForfatter

    hvis noget sælges billigere ind det som det værd er der altid grund til at være på vagt. Hvis der var den umiddelbart fortjeneste som det ser ud til burde man jo kunne låne en mill i banken og lave lidt hurtige penge.

    Som en anden debattør skrev for nyligt. “hvis noget er for godt til at være sandt er det det som regel også"

    #171878
    AnonymForfatter

    Jeg kan se at denne tråd er nogle mdr. gammel, og at du derfor formentlig har handlet. Men det er vigtigt at huske på at den mønt du omtaler her, skal du kunne sælge til et firma der har samme slags mønt i deres sortiment, eller til en privatperson. Hvis du ikke gør det, vil du få Spot pris minus et givent antal procent. Dette kan rangere fra minus 8% til minus 20-25%..
    Her kan du se hvad nogle af de mest gængse mønter købes til http://www.tavex.dk/index.php?main=593

    #171934
    AnonymForfatter

    Køb en ETF, hvor det underliggende er fysisk placeret guld i en sikker bankbox.

    Du skal sgu da ikke købe guld og have liggende under madrassen???

    http://us.ishares.com/product_info/fund/overview/IAU.htm

    Gå ned i banken og sige at du gerne vil købe denne her fondskode, så har du den til en pris på 0,25% om året.

    #173412
    AnonymForfatter

    Jeg ville være varsom med at investere i ETF´s. Der er flere der mener, at adskillige EFT´s ikke har den mængde fysiske ædelmetaller som de giver udtryk for.

    Jeg vil hellere anbefale anbefale en af de udbydere, hvor du kan oprette en ædelmetalkonto. Det svarer i princippet til at du opretter en bankkonto, hvor du kan veksle dine penge til guld eller sølv, til en kurs der ligger meget tæt på spotprisen. Du kan ligeledes sælge dine ædelmetaller 24 timer i døgnet. Det vil sige, at du kan have et indestående i både valuta og guld. Ifølge min mening er det den nemmeste, sikreste og billigste måde at investere i fysisk guld.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.