Danske Bank – NemID

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #91501
    HalliHalloForfatter

    Når jeg går ind på min “Netbank" oplyses det,at jeg kun kan bruge den nuværende løsning i 21 dage endnu. For en uge siden stod der 28 dage.

    Hvorfor har man ikke modtaget diverse materiale med posten før de begynder at skrive sådan? Ville det ikke have været god service?

    Nogen der har erfaring med den slags ting?

    #161470
    AnonymForfatter

    Det siges jo at alle skal bruge nemID inden årsskriftet.

    Jeg er selv kunde ved Danske Bank, og jeg valgte bare at bestille nemID selv før det kom automatisk med posten. Når man alligevel skal bruge det i fremtiden kan man vel lige så godt få det.

    I modsætning til mange så er jeg allerede blevet glad for det, det er dejligt at du kan logge ind overalt med nemID fx skat, bank, realkreditinstitut, e-boks, ois.dk osv. fra alle computere som du er ved. Det lille plastickort med ca. 150 koder fylder ikke mere end et kreditkort i pungen så ser det ikke som en last.

    Det er ikke kun Danske Bank hvor den nuværende netbank løsning ikke virker til årsskiftet, fx. Sparbank, her skal du have nemID pr. 14 oktober.

    Om det er dårlig kundeservice kan diskuteres, når det står hver gang man logger på netbank så er man da i hvert fald informeret. -og så vidt jeg husker så kan man bestille nemID direkte på den side, så det kan ikke være meget nemmere.

    #161472
    testForfatter

    man modtager kun et nem ide så hvis andre ind danske bank f.eks. eik bank har bestilt et for dig så er det på vej. Har du ikke indsendt pas til dem kommer det ikke.

    #162292
    AnonymForfatter

    Nem ID virker i disse dage stort set ikke i Danske Bank. Efter timers venten hos support, lange forløb med to supportere med hver sin recept der blev fulgt, – er det forsat ikke muligt at udføre transaktioner. Den sigende melding “Signeringsfejl” fås.

    2. line support meddelte glad og fro, at det var Dan ID’s problem og at det ville blive løst i løbet af en uge. Altså +1 uge uden netbank.

    Support er tydeligvis væltet af henvendelser – og man har ikke kuren klar. Selvom Danske Netbank frisk melder om “Ingen driftsproblemer”. Ok – systemet kører man kan blot ikke bruge sin Nem ID.

    Løsningen blev at support stoppede NemId og jeg gik tilbage til den gamle log-on løsning. Så er der ca. 3 uger hvor log-on er mulig på den gamle løsning. Derefter er situationen ukendt, eftersom Danskebank intet meddeler åbent om problemet.

    Det gode råd må være: lad NEM ID ligge så længe som muligt!

    Det her ligner noget der er betydeligt værre og mere kaotisk en starten på digital signatur!

    #162336
    testForfatter

    jeg forstår ikke den brok og ballede over nemide. installation ingen problemer. danske bank en opringning til deres support så kunne jeg bruge min nem idee bestilt af eik bank til mine to aftaler der. ja der er ekstra koder til gengæld kan jeg gå på min www bank fra alle pc’er.

    #162348
    AnonymForfatter

    Problemet er lige præcis det du skriver, det virker for nogen men ikke for alle. Det er hvad man kalder kvalitetsproblemer.

    #162350
    testForfatter

    tror jeg ikke på. har brugt det på både på vista, xp og 7.
    opdater din browser og din java.

    #162352
    AnonymForfatter

    Nå jeg var ikke klar over at NemId var så nemt 🙂

    Jeg har brugt ca. 1 time med DanskeBanks support, der til sidst måtte opgive. Hvorefter jeg blev flyttet til gamle sikkerhedsløsning.

    De fik voldsomme mængder af henvendelser, da mange kunder som jeg havde samme problem, nemlig en netbank der er utilgængelig efter overgang til NemId.

    Men du giver da et godt fif, jeg har da en gammel stationær XP maskine stående i udhuset, den kan måske gøre min netbank tilgængelig igen. Lidt upraktisk, når man er på farten, og at der kun er én af 5 pc’ere der kan gå på netbanken. Men ok så nemt skal det ikke være.

    #162354
    testForfatter

    ja ja måske sku du fokusere på det som evt. gør at det ikke virker hos dig. som sagt er det vigtigt at din maskine er opdateret. check det via javas hjemme side. Der efter bør du checke om din broser er optageret. måske er det et plug ind du mangler. jeg bruger chrom som jeg er blevet rigtig glad for og har som sagt ingen problemer med nemid på xp, vista eller 7.

    #162356
    testForfatter

    ps dem i suporten ved ofte mindre ind du selv gør hvis du ved bare lidt om edb

    #162358
    AnonymForfatter

    Ja, det er altid godt selv at være den lille tekniker.

    Men jeg kan være lidt usikker på om flere mio. danskere der forventes at anvende NemId har den viden. Du har i alt fald med tydelighed dokumenteret at NemId ikke er bare lige. Og det ved de godt selv…

    PS: Alt er opdateret på min pc. Da jeg talte med support var de 125 supportere i gang med med at gennemgå lange tjeklister – som jeg var igennem med dem.

    #162372
    testForfatter

    det er nu et mindre tal der ikke kan få nemid til at fungere og jeg er overbevist at det må være et problem der ligger hos dig.

    #162374
    AnonymForfatter

    Da er du uenig med Danske Bank, som har krævet en rettelse hos leverandøren af NemId, og ikke finder sig i stand til at klare problemet hos deres kunder.

    Nu er problemet ikke større end at jeg fint kan logge ind. Men jeg kan ikke foretage transaktioner/betalinger i netbanken. Så det bevirke jo at pengene holder længere.

    Man skulle næsten tro at du arbejder med teknisk support men en holdning om at problemet ligger hos slutkunden. Man kan sige at hvis Danske Bank fortsat skal have mig som kunde, så ligger problemet hos dem.

    #162380
    testForfatter

    nej jeg arbejder ikke med edb eller software selv om jeg har haft pc siden der var noget der hed en pc xt turbo med en 8086 prossor og 640 kb ram. dengang kunne dos kun adresse 420 tro jeg det var så jeg lavede da en ramdisk af det. nå men det er jo fortid selv om dos selv i win 7 IKKE er død. dos 2.10 længe leve.

    der er altid modstand noget nyt. nemid er noget nyt. Det er helt klart at du brokker dig, men jeg mener nu at det er gået smertefrit for langt de fleste der skal ha nem ide. Jo jeg havde også fat i supporten men det var kun for at få min nemide knyttet til danske bank. det skal man åbenbart ringe til dem om af sikkerhedshensyn.

    min nem ide har virket på trods af at du skriver den stort set ikke virker for danske bank kunder

    #162382
    J LarsenForfatter

    Det tyder da nærmere på, at det er Danske Bank der har et problem med deres software.
    Jeg har flere netbanker, hvor Nem ID virker fint.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.