Amagerbanken, T-ret

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91356
    AnonymForfatter

    http://www.proinvestor.com/finansnyhed/10262472/Amagerbanken:-Saelg-aktien-og-koeb-t-ret

    Er der en der kan forklare t-ret? forstår ikke artiklen..
    Hvis jeg køber en t-ret til 1 kr.. så kan jeg købe en aktie til 3 kr?!?!, mens den gamle koster 6.45

    Så jeg kan ikke KUN købe 10.000 T-ret aktier? eller skal jeg også købe 10.000 aktier til 3 kr efterfølgende??

    undskyld men har ikke forstand på aktier.

    #159214
    ForbrugerenForfatter

    En tegningsret er en ret til at købe en ny aktie til en fastsat kurs. Så koster en tegningsret 1 kr, så har du købt retten til at købe en ny aktie for 3 kr, dvs 4 kr for en aktie, det er en rabat på 2,45 kr. Ulempen er, at hvis aktietegningen aflyses, så har du spildt pengene på tegningsretterne. Med bankens nuværende situation taget i betragtning, så er det bedste dog, at købe tegningsretter og tegne nye aktier fremfor, at købe gamle aktier.

    #159216
    Michael01Forfatter

    Men en T-RET er faldet med over 20% fra 1,08 til 0,86, så du kan måske snart få tegningsretterne gratis 🙂

    #159232
    Michael01Forfatter

    T-rettighed kurs 0,66 og 40% fald her på den første dag.

    Mon der er nogen der køber dem 🙂

    #159262
    Michael01Forfatter

    Ja, nu kan du købe en T-RET til 0,29, over 50% billigere idag alene idag 🙂

    Snart er den jo gratis

    #159268
    testForfatter

    men der er vel stadigt ret fornuftigt at bytte sine snart værdiøse aktier til de noget billigere tegningsretter. Tror dem der taler om måske at gå ind i projektet ved at siger de klart nej er deres første investering tabt.

    #159272
    AnonymForfatter

    Er der forskel på den nom. størrelse på gl. aktier – og nye aktier.
    De gamle aktier har en nom værdi på 20 kr. – og de nye på 3 kr.
    Eller har jeg misforstået noget ?

    #159290
    ForbrugerenForfatter

    De gamle er eller bliver lavet om til en 3 kr. aktie ved nedskrivning af aktiekapitalen, man får dog intet udbetalt. Når eller hvis aktietegningen bliver fuldført kan man ikke se forskel på gamle og nye aktier. Det er ren teknik (pga. loven), der gør, at man har lavet denne konstruktion.

    #159344
    Michael01Forfatter

    Det ser ud til at der er masser af T-RETTER at købe, ovenikøbet til en latterlig lav pris.

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2165555.ece

    #159448
    AnonymForfatter

    Måske er der nogle af jer kloge hoveder der kan kaste lidt lys over T-ret aktierne for mig. Jeg er lidt i tvivl om følgende.

    Hvis man køber 1000 t-ret aktier, giver dette ret til at købe 1000 aktier, eller er vekselforholdet anderledes. Jeg har ikke helt kunnet finde svar på dette?

    Hvis man køber t-ret aktierne, som vidst skal være købt inden d. 2. september, skal man derefter indgive, at man gerne vil købe aktier for det antal t-retter man har?

    På forhånd tak

    #159454
    Michael01Forfatter

    Ja, de 1000 T-retter givver adgang til at købe 1000 aktier for 3,- dvs 3000,- i investering

    Dertil skal lægges køb af de 1000 T-retter, som ved start ville koste 1.600,- (kurs 1,6)
    og som nu ved børslukning kan købes for 100 dvs 1/16 af startprisen.

    Kæmpe røverkøb, eller hvad 🙂

    #159492
    AnonymForfatter

    Hej Michael.

    Tak for dit svar. Jeg ved nu ikke om det er et røverkøb :o)

    Ved du hvornår Amagerbanken melder ud om de nye aktier bliver tegnet?

    Sådan som jeg har forstået det, så vil man ikke miste de penge man har brugt på tegningsretter hvis de nye aktier ikke bliver udstedt. Gælder dette også hvis man allerede har betalt de 3.- for de nye aktier?

    Mvh
    Christian

    #159494
    Michael01Forfatter

    De nye aktier bliver førat afregnet til sidst, så vidt jeg mener

    Men jeg tror, Amagerbanken må melde ud, at det hele er mislykkedes, allerede i denne uge. Køb af T-RETTER slutter allerede om 2 dage

    #159496
    Michael01Forfatter

    Hvis der skal handles valør på tirsdag, handles vidst nok til tirsdag

    #159502
    AnonymForfatter
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.