Indlån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89832
    AnonymForfatter

    Godmorgen 🙂

    Mine forældre har lige solgt deres hus, og sætter kr. 1.300.000,-
    i danske bank.
    De har nu fået et brev at det koster kr. 300,- i gebyr for dem at modtage
    pengene og de får 0,25% i rente af pengene, i den tid de skal stå der før
    de er frigivet…… Lyder det iorden??
    Og hvad er en typisk rente, efter jeres mening, derefter??

    På forhånd tak, og forøvrigt tak for en super hjemmeside 🙂

    Mvh
    Ole Sørensen
    Magisterparken 7
    9000 Aalborg

    #138148
    JydenForfatter

    Nej det synes jeg ikke er iorden. Da min mor solgte skete det samme i Danske Bank. Jeg blev oplyst om at den rentesats var den pågældende deponeringskonto “født" med. Jeg fik dem imidlertid til at 8 doble denne rentesats så min mor fik 2 % i den tis kontoen løb. Stor var overraskelsen dog da der så var et gebyr for ophævelsen af kontoen, og dette oversteg den rente der var tilskrevet. Få derfor alle omkostninger at vide på denne “skødekonto" eller hvad den nu hedder, og få renten hævet – det er simpelhen grotesk hvad man byder kunderne.

    #138150
    JydenForfatter

    Hvis pengene derefter skal stå på en bankbog, enten på anfordring eller 3 mdr. aftaleinlån eller lignende skulle det være muligt at få omkring 3,5 %.

    #138158
    thsvForfatter

    Nok lige i overkanten, da man kan låne til 3% + bidrag for tiden.

    FIHs sats for 3 måneders binding er dog stadig 3,5%.

    Sønnen blev f.eks. kun tilbudt 2,25% for sin konto i Sydbank ved en forlængelse på et ½ år. Ligeledes tilbyder Eik kun op til 3 % nu.

    #138164
    JydenForfatter

    Jeg har i går placeret til 3,75 % på anfordring, dog kan jeg kun hæve en gang i kvartalet uden beregning. Godt nok er der lidt specielle renteberegningsregler da indskud først forrentes dagen efter overførsel og stopper bankdagen før hævning.

    Cantobank har da også stadig gode tilbud på 1 år op til 3,65 %

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.