God rente til børn under 18 år

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87804
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved, hvor man skal placere børnenes penge. De banker jeg har været inde på vil kun oprette konti for personer over 18 år.

    #114002
    AnonymForfatter

    Jamen er det ikke også det du vil?
    Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener!

    Er det en børneopsparing du vil oprette så søg oplysningen netop
    her inde på mybanker.

    #114004
    AnonymForfatter

    Det skal ikke være en børneopsparing, bare en konto som giver en god rente til min knægt der er 13 år. F.eks kan man ikke hos Northen Rock lave en konto til en uden 18 år.

    #114006
    MichaelForfatter

    Du kan da bare oprette en konto i eget navn i NR og så overføre pengene til børnene når du har lyst. Sådan har jeg gjort med vores ekstra opsparing til børnene.

    Pengene står så ikke i børnenes navn nej, men er det ikke ligemeget?

    #114012
    AnonymForfatter

    Er der ikke noget med at hvis man giver børnene kontoen så er renten skattefri? (alt efter hvor meget det er selvfølgelig)

    #114022
    AnonymForfatter

    Nej ligemeget er det ikke, da du så skal betale skat af renterne, og så går halvdelen tabt.

    #114026
    MichaelForfatter

    Ja, du har selvfølgelig ret Steffen. Er der nogen der har svar på Steffen’s spørgsmål?

    #114030
    AnonymForfatter

    Jeg tror desværre ikke at du finder et sted hvor at du får en bedre forrentning af kontanter….
    Jeg tror grunden er at det ikke skal kunne betale sig forældre der betaler topskat at overføre penge til børnene som de så får skattefrie renter af, derfor er den effektive forrenting efter skat cirka 2% nøjagtigt som du selv ville kunne få hvis du satte dem i Northern Rock til 5%……

    #114032
    AnonymForfatter

    Du kan oprette en konto for dit barn i hvilket som helst pengeinstitut:
    Bekendtgørelsen om god skik: “§ 12. Et pengeinstitut kan ikke uden en individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en almindelig indlånskonto. Begrundelsen skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium."

    #114034
    AnonymForfatter

    Nu var det ikke oprettelse af indlånskonto der var problemet – men en høj rente……

    #114054
    AnonymForfatter

    Ud fra hvad jeg kan se giver Sparekassen Bredebro 4,75 % På børneopsparing.

    #114056
    AnonymForfatter

    Det er frie midler der tales om, ikke bundne midler med max indskud på 3.000 om året og maks 36.000 i løbetiden…..

    #114058
    AnonymForfatter

    Tak for råd, men det skal ikke være børneopsparing. Så nu er jeg ligevidt

    #114062
    AnonymForfatter

    Jeg tror desværre ikke at du finder et sted hvor at du får en bedre forrentning af kontanter….
    Jeg tror grunden er at det ikke skal kunne betale sig forældre der betaler topskat at overføre penge til børnene som de så får skattefrie renter af, derfor er den effektive forrenting efter skat cirka 2% nøjagtigt som du selv ville kunne få hvis du satte dem i Northern Rock til 5%……

    #114066
    AnonymForfatter

    an kan jo lave børnebørns opsparinger hvor man kan indsætte mere end de 3.000 kr./år.

    Ellers tror jeg det er svært at få noget på en normal konto. Er beløbet stort, kan man med fordel ringe rundt og hører hvad bankerne giver på aftale konti.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.