Hvordan kan Bank Norwegian Visa kreditkort omgås forretningsgebyr?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Rasmus Jensen (15)Forfatter
    Indlæg
  • #95468
    Rasmus Jensen (15)Forfatter

    Jeg har lige modtaget mit Bank Norwegian VISA kreditkort og har prøvet det for første gang i en forretning som normalt tager kortgebyr. Men præcist som der står i materialet med kortet, så bliver man ikke pålagt et forretningsgebyr for at bruge kortet. Som jeg ellers hvis jeg bruger LP Mastercard kredit eller mit Remembercard. Er det mon fordi BN ikke et ægte kreditkort? Men derimod blot VISA debit? Hvad tror I ? For BN kan vel næppe have en aftale med alle kortindløsere i Danmark om at BN betaler gebyret ? Eller hvad tror I ?

    #222580
    morsdrengForfatter
    #222584
    JydenForfatter

    Det samme gælder Santanders nye “røde"kort. Jeg glæder mig over det, og vil ikke tænke nærmere over “teknikken". Der står vel på dit kort at det er “credit" og du har vel også op til 45 dages kredit.
    Det er fint at det de lover holder med hensyn til 0 gebyr. Det kniber mere for f.eks. SAS travel cash card – der ellers er forudbetalt mastercard, der kan man få de vildeste gebyrer, som var det et udenlandsk kreditkort.

    #222586
    Rasmus Jensen (15)Forfatter

    Ja der står Credit derpå og det er da fedt de overholder det med gebyrer. Så frem man ønsker koster det heller ikke noget at hæve kontanter på kortet. Selvom ÅOP hvis man ikke betaler fuld saldo er 19 %, så er det da ok at man endelig kan få kort i Danmark som ikke er pålagt brugsgebyr ligesom de “gamle" kreditkort såsom Remember og LP-Mastercard kredit mfl.

    #222588
    JydenForfatter

    Hej igen Rasmus,
    Skal dog lige oplyse at jeg 2 gange har været ude for at benzintanke med selvbetjening har oplyst inden tankningen at der ville være gebyr på kortet. Andre af de tanke der normalt tager gebyr har ikke taget gebyr.

    #222764
    Rasmus Jensen (2)Forfatter

    Nu har jeg prøvet NB kortet hos Dansk Supermarked, Spar, Coop og endnu ikke blevet mødt af gebyr.

    #222856
    peter holm larsenForfatter

    Hvad er grunden til du ikke kontakter banken for at afklare dit spørgsmål ?

    #222910
    TVRForfatter

    Hej, fungerer det sådan, at kortet først trækker fra en opsparingskonto hos Norwegian eller er de to separeret?

    #222950
    peter holm larsenForfatter

    Hej Rasmus, hvad er baggrunden for du ikke spørger i banken ?

    #223416
    JydenForfatter

    Sofia S,
    Du har helt ret. Der er og har næsten ikke været nogen konkurrence. Coop Bank skiller sig lidt ud med deres Mastercard, og der er også enkelte andre med fordele, men ikke i det omfang man ser på en række udenlandske hjemmesider og en enkelt dansk der sammenligner fordele og de tillægsydelser man kan få.
    Der har været en test i sidste nummer af TÆNK Penge. Der kommer Danske Banks Mastercard ind som fint med bl.a. tillæg til vekselkurs og det skriver banken ud til sine kunder om og fremhæver hvordan de ligger i testen. Men minsanten om ikke Danske Bank ikke næsten samtidig skriver ud til kunderne om at man forhøjer kurstillægget med 50 % om kort tid. Den ene hånd ved vist ikke hvad den anden gør. Godt der er kommet lidt konkurrence fra Bank Norwegian og Santande, blot ærgerligt at sidstnævnte netop har stoppe med Morecard der ellers gav rigtig cash back.

    #223418
    HalliHalloForfatter

    Hvordan får jeg fat i sådan et kort? Og hvad er renten? Og hvor meget kredit jeg få, altså max. gæld?

    Får man rabat når man flyver med dem?

    Kan I generelt anbefale dette kort?

    #223564
    JydenForfatter

    Sofia S,
    Det du skriver om konkurrence kan jeg se at f.eks . Danske Bank har måttet give efter på i bl.a i Norge og Nordirland med Danske Bank Reward fordelsprogram.
    Deres “hjemmemarked" er de åbenbart ligeglade med må man vist konstatere

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.