Afdrag boliglån med kassekredit/boligkredit?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Sebastian RForfatter
    Indlæg
  • #95655
    Sebastian RForfatter

    Hej.

    Jeg har den sidste tid prøvet at sætte mig ind i de forskellige lån, og faldt i den forbindelse over en speciel metode, som nogle bruger i USA til at afdrage på deres huslån. Metoden går ud på, at man tager et såkaldt Heloc loan, i friværdien i huset på eksempelvis 100.000kr. De 100.000kr betales nu direkte af på huslånet, så man står med en negativ kassekredit/boligkredit. Mening er nu, at man smider al indkomst direkte ned i hullet, for at holde lånet ned, og efterfølgende løbende betaler sine regninger herfra. På den måde skulle renterne arbejde for én selv og ikke banken. Er der nogen der har kendskab til denne metode, og ved om det i praksis kan lade sig gøre?

    Jeg har for nyligt købt et rækkehus med 80% realkredit belåning.

    På forhånd tak for hjælpen 🙂

    Mvh
    Sebastian

    #225180
    thsvForfatter

    De såkaldte prioritetslån er med dette princip, at man får samme rente på modkontoen!
    Havde selv sådan et på 1 million i de glade Skandiabanken-dage, men er alt for dyrt nu om dage.
    Vi finansierede bla. køkken og 2 biler via dette.

    Kan nu ikke se det fede i en kassekredit til f.eks. 10% i rente, så der skal der stadogvæk betales 5-7.000 kr i rente på et år, med gn.snitligt indestående på 30-50.000 kr.

    Jyske Bank kører vist stadigvæk med deress totalkonto-princip, hvor renten beregnes af totalt indestående.

    #225296
    peter holm larsenForfatter

    Der findes mange tilsvarende lån i Danmark – men udnyttes kreditten vedvarende er realkredit ofte billigst.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.