Finansiering i forbindelse medbyg af nyt sommerhus + grund

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Walther Toft (1)Forfatter
    Indlæg
  • #95539
    Walther Toft (1)Forfatter

    Jeg har fundet en fritidsgrund og vil gerne bygge et fritidshus, jeg have tænk mig at det skulle være som medbyg idet jeg selv er håndværker og kan lave en del selv og derved spare en del.

    Hvad form for finansiering vil være best, eller hvad er muligt?

    Jeg har selv en opsparing på 300.000kr men renger med at skulle bruge omkring 1.500.000kr. ialt

    #223510
    Walther Toft (1)Forfatter

    Jeg har fundet en fritidsgrund og vil gerne bygge et fritidshus, jeg have tænk mig at det skulle være som medbyg idet jeg selv er håndværker og kan lave en del selv og derved spare en del.

    Hvad form for finansiering vil være best, eller hvad er muligt?

    Jeg har selv en opsparing på 300.000kr men renger med at skulle bruge omkring 1.500.000kr. ialt

    #223512
    testForfatter

    Jeg ville nok starte med at lave en oversigt over hvornår du skal bruge penge til hvad. Gennerelt set gælder der jo om st låne så lidt som muligt og nogen af udgifterne kan du måske nå at spare op til under byggeriet. Eller det dyreste er jo at låne de hele nu og så bruge der over to år.

    Når du har lavet din plan ville jeg gå i mindst to banker og få deres forslag og diskutere det med det. Det er typisk et banklån der konventeres til et real kredit lån nå huset er færdigt. Så der er sådan set ikke så mange metoder at vælger mellem men natuligvis er bankernes priser ikke ens. Du vil sikkert her ku få mange holdninger til hvilken bank der er billigst men fakta er at bankerne laver individuelle tilbud.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.