Renter på realkreditlån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Arne Nielsen (26)Forfatter
    Indlæg
  • #95494
    Arne Nielsen (26)Forfatter

    Jeg har fået et tilbud på et 10 års 0,5% fast rente, bidragsatsen er også 0,5%. Når jeg ser specifikationerne for disse er renterne 41.450 Kr, mens bidraget er 27.370 Kr, kursen er Ca 98, så burde renterne og bidrag ikke være næsten lige store?

    #222916
    thsvForfatter

    Hvor stort er dit lån?

    41.450 kr i årlig rente modsvarer et lån på over 8 millioner!

    Men du mener måske i hele lånets løbetid?
    Og dine beløb lyder mere som brutto og netto.

    Jo renter og bidrag burde være lige store, ja faktisk er bidraget lidt højere pga. minimumsbidrag på typisk ca. 800 kr årligt.

    Bidraget kan dog godt være som skrevet, hvis der er tale om et lån op til 40% hos RD, som er klart billigst i det interval.

    #222918
    NøragerForfatter

    Jeg vil umiddelbart gå ud fra at det er fordi du betaler renters rente… Og at bidragssatsen er et gebyr du “bare" betaler sammen med afdrag.

    #222920
    NøragerForfatter

    Nå det lader til at jeg tog fejl :o)

    #222922
    Arne Nielsen (26)Forfatter

    lånet er på Ca 5.500.000 kr og angiven renter og bidrag er fra 2017

    #222924
    thsvForfatter

    Stort plus til Nørager, der tør indrømme en fejl, det kunne andre debattører lære af!

    #222926
    thsvForfatter

    Arne, der mangler alt for mange oplysninger til at dit spørgsmål kan besvares.

    1) Ejd.værdi, så belåningsgrad kendes.
    2) Hvilket RK-institut?
    3) Nøjagtig obl.hovedstol.
    4) Evt. anden belåning eller tinglyst sikkerhed til f.eks. ejerforening.
    5) Er der tale om erhverv?

    Meget unormalt med en bidragssats på 0,5%, til gengæld svarer de 27.370 kr ret præcist til obl. gæld på lige under 5,5 mill. og 0,5% i rente.

    De 41.450 kr svarer til lidt over 0,75% af 5,5 mill. eller lidt højere end Totalkredits sats for 0-80% belåning, som pt. er den højeste.
    Men der kan jo være tale om 2. prioritet efter noget sikkerhed eller et mindre lån.

    #222964
    peter holm larsenForfatter

    Kære thsv,

    Hvis lånet er på ca 🙂 5.500.000 kr. til kurs ca 🙂 98 som spørger oplyser, kan du så ikke selv regne hovedstolen ud – der er da ikke behov for at kende den præcist.

    Spørger oplyser også bidragssatsen er 0,5 % , hvad pokker skal du så bruge oplysninger om andre pant, om det er erhverv og hvad belåningsgraden er – det er jo helt værdiløse data at efterspørge når du kender både rente og bidragssats.

    Så nok en mere der nu skal bør indrømme at det er overflødige data når rente og bidrag er oplyst.

    #222982
    thsvForfatter

    Endnu engang beviser PHL at han fatter hat af hvad der foregår!

    Hvis renten er 0,5% og adm.bidrag er 0,5% vil rente og bidrag jo udgøre præcis det samme beløb, men det kan tossen jo ikke indse.

    Derfor mine uddybende spørgsmål, så kan jeg godt selv finde ud af hvor trådstarter har fejlet.

    Men hvor er det åbenlyst at PHL hverken kan læse eller regne!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.