2 måneder mellem salg af hus og overtagelse af nyt

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 65 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95178
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Ville høre om nogen har erfaring med hvad der er mest rentabelt, når vores nuværende hus overtages 2 måneder før vi overtager vores nye hus.
    Lad os sige at vi kommer ud med en million i fortjeneste på boligsalget, hvor tjener det sig bedst at have denne stående i de 2 måneder indtil vi skal optage det nye realkreditlån på vores nye hus?

    På forhånd tak …

    #218994
    MichaelForfatter

    Santander Bank. 31 dages binding til 0,8% i rente giver jer 1333 kr. før skat i den periode.

    Bedre muligheder findes ikke pt.

    #219000
    AnonymForfatter

    Tak for hurtigt svar – og ja, det var umiddelbart også det jeg selv er nået frem til.

    Man skal lige være OBS på at indskyder garantien kun dækker 750.000 DKK. Men er man to personer, kan man jo dele det på hver sin konto (Santander tilbyder alligevel ikke mere end en kontohaver).

    #219002
    morsdrengForfatter

    Du skal IKKE tro, at du får fortjenesten i hånden på den dag hvor køber overtager din ejendom.

    Hvad har i aftalt i købsaftalen?

    Det sædvanlige er, at den kontante købesum deponeres hos sælgers bank og først frigives til sælger når endeligt skøde er lyst uden retsanmærkninger, hvilket sædvanligvis først vil ske en vis periode EFTER overtagelsesdagen. Spørg den der skal berigtiger handelen, hvornår denne forventer at salgsprovenuet vil kunne frigives til din frie disposition.

    #219026
    peter holm larsenForfatter

    Du kan også bruge Øst jydsk bank de giver også 0,8% – ville aldrig vælge Santander bank hvis jeg kunne få det samme i en Dansk Bank.

    Så jeg synes en dansk bank er bedre end en udenlandsk bank – så det er bedre efter min mening !

    #219030
    AnonymForfatter

    Tak for svar – har du noget link til info?
    Kan ikke finde det her på Mybanker eller på deres eget website.

    #219076
    peter holm larsenForfatter

    http://www.oeb.dk der kan du finde kontakt informationer eller søg østjydsk bank via Google.

    Du kan ikke bruge mybanker som søgemaskine 🙂

    Tænk alle kendte Google – må søgte og ja det er kun 98,5 % af den voksne befolkning der kender Google.

    #219088
    AnonymForfatter

    Jeg prøver lige at formulere mig endnu skarpere.
    Jeg søger information (tidligere omtalt “info") om den opsparingsmulighed på de 0,8% du talte om.

    Her prøvede jeg at finde information om dette på Mybanker (som faktisk er sidens hovedformål).
    Dernæst fandt jeg via Google, Østjysk Banks hjemmeside som ikke havde meget at oplyse.

    Jeg har heldigvis let til smil, når det gælder spydige forum kommentarer 🙂

    #219118
    peter holm larsenForfatter

    Var nu også ment lidt i spøg 🙂

    Men du tager fejl af Mybanker 🙂 Formåel med Mybanker er at tjene penge til ejerne – sådan er en liberal verden – en bankrådgiver er heller ikke en kunderådgiver som mange fejlagtigt tror.

    Dernæst så er alt bankvirksomhed – ja al virksomhed , at købe så billigt som muligt 🙂 Derfor finder du naturligvis altid de dårligste rente på deres hjemmesider – for tænk hvis nogle er så naive at tro det er renten man kan få – ja så er banken jo sluppet billigst 🙂

    Pointen er – og det har jeg skrevet så mange gange – og det gælder også Michael der har skrevet tidligere – at man rådgiver helt simpelt og tror verden er som du.

    Men prøv at ring til banken på deres telefon nummer og spørg hvad de giver i rente hvis du laver en konto med 31 dages opsigelsesvarsel.

    Men ring !!!!! Lad være med at skrive, snapchatte, Twitte mv – og lad være med at spørge ind til hvorfor det tilbud du får ikke står på deres hjemmeside – i så fald får du næppe igen et godt tilbud 🙂 Banken har systemer der går de husker den slags tror jeg :-).

    Men ring – og lad dig blive overrasket.

    PS har selv i forgåers lavet en indlånskonto til 1% i rente – som er en rigtig fin rente – så at Michael skriver bedre muligheder findes ikke er blot et falsum. Men kræver gode forbindelser og loyalitet og fair behandling over for banken.

    Men Mybanker – tror du de får noget af banken for at henvise dig til banken? Og hvem tror du reelt betaler denne provision? Nu gætter jeg i blinde …… Det gør du som kunde 🙂 – ja hvem ellers vil en udenforstående med garanti sige 🙂

    Men ring – nummer finder du på http://www.oeb.dk 🙂

    Og hav så mit indlæg i tankerne fremover – og ( desværre tro ikke på alt der bliver skrevet på mybanker.dk – nogle her har kun som mål at vildlede – tarveligt men sandt desværre ! – har fået mybanker til at slette et hav af andres indlæg gennem tiderne – nogle synes det er plat jeg får mybanker til at slette indlæggene og lykkes heller ikke altid. Har få gange måtte meddele mybanker at de enten “frivilligt" slettede givne indlæg – og hvis ikke ville jeg indgive politianmeldelse – trist det nogle gange skal så langt – men har medført at de berørte indlæg er blevet slettet)

    #219204
    peter holm larsenForfatter

    Men huske som morsdreng at der går lidt tid før du får udbetalt provenuet.

    #219208
    ToftenForfatter

    Vi fået 2% på fri opsparing i hele 2015. Der er nu forhandlet ned til 1,75%. Det kræver hårdt arbejde, at få presset dem derop. Disse satser er ikke på bankens prisliste, men individuelt forhandlet naturligvis. Min pointe er, at afsøge markedet via telefon eller personligt fremmøde……have argumenterne iorden…… lad dig ikke slå ud af banksælgerens første udspil…..bliv ved….

    Og lige et sidste tricks……vælg nu ikke den helt almindelige banksælger (ikke et ondt ord om dem), men kontakt en afdelingsleder eller filialdirektøren. De andre skal alligevel sikkert spørge dem, inden de svarer dig, når du presser op.

    #219210
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften,

    Jeg har også selv fået 2% i 2015 men har haft problemer med at finde banker til over 1% her i 2016.

    Hvilken bank har du fået forhandlet 1,75 % hjem hos , da det jo er en vanvittig go rente!

    #219216
    HalliHalloForfatter

    Peter Holm Larsen

    Du skal da stille krav til din bank om bedre vilkår, men måske dit engagement er stort nok til at få mere end 1%.

    Men du klarer dig jo nok alligevel……………..

    #219232
    MichaelForfatter

    Hvis man får i omegnen af 2% i rente på indlån uden bindinger så mangler man formentlig at oplyse hvad banken stiller af krav. Lån&Spar giver hele 5% af de første 50.000 kr, MEN man skal så til gengæld samle hele økonomien hos dem formentlig inkl. forsikringer og andet i nogle tilfælde.

    https://www.lsb.dk/djoef/content/produkter/femprocent_djoef/om/Synopsis

    Der er ingen banker i dag der giver 2% i rente på indlån (af hele saldoen) medmindre de ser indtjeningsmuligheder andre steder. Står man med X kroner i hånden og ikke andet at byde på end dette indlån så er maksimrenten omkring 1% og det endda med binding i én eller anden udstrækning. Alternativet er, at banken taber penge på dig som kunde og det er der indlysende nok ingen bank der er interesseret i.

    #219236
    ToftenForfatter

    Skrev 2 pct. I 2015 og nu 1,75 pct. Vi har et ganske normal realkredit (med god friværdi), kapitalpension og ikke anden gæld. Forsikringer har vi andre steder.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.