Tvunget revurdering af hus – kan det afvises?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94662
    AnonymForfatter

    Vores hus, købt i den dyre periode, er formodenligt mindre værd på papiret end købsprisen, dvs formodenligt teknisk set overbelånt. Lånet består af et realkreditlån samt et pantebrev (med huset som pant) der fungerer
    Vores bank ønsker nu at få vurderet den nuværende værdi af vores hus med henblik på at nedsætte den øvre grænse for boligkreditten.

    Spørgsmålet er, hvad de har ret til og hvad jeg har ret til. Kan de ændre mine vilkår, og i så fald, under hvilke omstændigheder?
    Jeg antager det er en gensidig aftale vi har indgået, hvor der skal være enighed om ændringer.

    Nogen der indsigt i det her område?

    #212124
    MichaelForfatter

    Dine vilkår bliver ikke ændret. Det er ganske normal praksis i tilfælde med boligkreditter. Se fx. Nordea:

    http://www.nordea.dk/sitemod/upload/root/content/nordea_dk/privat/vilkaar/gen_vilkaar_laan_kreditter.pdf

    under punkt 27 og fremefter. Et banklån kan altid ændres eller opsiges helt af banken med et angivent varsel. Det eneste lån der aldrig kan opsiges af kreditor (medmindre det misligholdes) er et realkreditlån.

    Start med at læse hvad du har underskrevet i første omgang.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.